ایده گرفتن از طراحی های زیبا برای طراحی داخلی هتل آن را جذاب تر می کند. استفاده از نکات و ترفندهایی که طراحی داخلی هتل را نمایان تر کند از اصول اصلی است.

شما می توانید جهت مشاوره و دریافت خدمات طراحی با شماره تلفن 09121075978 در تماس باشید

طراحی داخلی هتل با ترکیبی از تجربه و خلاقیت
با ترکیبی از تجربه و خلاقیت، زیبایی در طراحی داخلی هتل پدید می آید. ایجاد زیبایی و شیک بودن با استفاده از ایده های نو در هتل از اهدافی است که امروزه طراحان داخلی از آن برای طراحی و معماری هتل پیروی می کنند. طرحی که بتواند مهمانان و مشتریان هتل را از خدمات، اقامت در هتل و لذت بردن از مسافرت در طول اقامت، راضی نگه دارد. در واقع القای مهمان نوازی درجه یک با استفاده از دکوراسیونی تمیز، شیک و مجهز امکان پذیر است. که ما در ادامه نحوه طراحی و چیدمان دکوراسیون هتل را مورد بررسی قرار می دهیم.

هتل بصره

طراحی داخلی هتل در چند دهه اخیر دستخوش تغییراتی شده است که در ادامه درباره دکوراسیون و طراحی داخلی هتل برای شما بیشتر توضیح خواهیم داد.
آشنایی با دکوراسیون و طراحی داخلی هتل
موارد مختلفی باعث می شود تا افراد به سمت یک هتل خاص جذب شوند. فاکتور های متفاوتی از جمله زیبایی در طراحی، امکانات، ارائه سرویس، کیفیت غذا ها و… که ما قصد داریم تا درباره مهم ترین آن ها یعنی طراحی داخلی هتل و نقش آن در جذب مشتری را بیشتر برای شما توضیح دهیم. فراموش نکنید که کار طراحی داخلی هتل کاملا تخصصی بوده و حتما قبل از شروع کار باید با افراد خبره در این زمینه مشورت نمود.


علت اهمیت طراحی داخلی هتل چیست؟


همه ما برای انتخاب یک مکان مناسب جهت استراحت در سفر ها، مجموعه ای از فاکتور ها را در نظر می گیریم. اما چیزی که مشخص می باشد تاثیر مستقیم جلوه ی بصری بر انتخاب ما بوده که نمی توان از آن به سادگی گذر کرد. در چند دهه اخیر تغییرات بسیاری در طراحی هتل رخ داده است که همگی به منظور افزایش کیفیت و زیبایی هتل بوده. در طراحی و دکوراسیون هتل باید به بخش های مختلف آن که شامل: لابی هتل، اتاق خواب ها، سرویس های بهداشتی، رستوران و سالن غذا خوری، محوطه ی خارجی، پارکینگ، استخر و … می باشد،توجه شود. البته لازم به ذکر است که کیفیت در ارائه سرویس و خدمات پس از ظاهر زیبای هتل، از عواملی هستند که در جذب و حفظ مشتری بسیار حائز اهمیت می باشند.

در دکوراسیون داخلی هتل بایستی از ایده های نوین و به روز طراحان استفاده کرد. ترکیب رنگ و فضای سبز در دکوراسیون داخلی هتل بسیار موثر می باشد.

 

توضیحاتی در زمینه دکوراسیون داخلی هتل

 

دکوراسیون داخلی هتل از مهم ترین موضوعات ارائه شده در صنعت هتلداری می باشد و تمامی هتلداران سعی بر آن دارند تا با طراحی و ساخت شیک ترین و لوکس ترین هتل بتوانند از مهمانان و گردشگران بسیاری پذیرایی و استقبال کرده و رضایت و توجه آنها را به دست آورند.
دکوراسیون هتل

طراحی داخلی هتل یکی از داغ ترین و به روز ترین موضوعاتی می باشد که بسیاری از طراحان و معماران به دنبال الگوهای برتر طراحی هتل هستند. این موضوع به قدری از اهمیت بالایی برخوردار است که امروزه بسیاری از دانشجویان معماری چند واحد درسی خود را به طراحی داخلی هتل اختصاص می دهند. بسیاری از هتلداران و سرمایه گذاران در این خصوص سعی بر آن دارند تا با داشتن بهترین و جذاب ترین هتل بتوانند رضایت و توجه مسافران و گردشگران خود را جلب کنند. عوامل بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی هتل وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به سبک معماری، تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی، وجود فضای سبز در اطراف هتل، طراحی آشپزخانه، نورپردازی، تعداد طبقات، طراحی داخلی اتاق هتل و چیدمان لابی هتل اشاره کرد. در این مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد برخی از مقوله های بسیار مهم و تاثیرگذار در داشتن جذاب ترین و شیک ترین دکوراسیون داخلی هتل توضیحاتی را ارائه دهیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر تا آخر مقاله ما را همراهی نمایید.

تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی هتل

رنگ و ترکیب رنگی از بهترین و موثرترین عواملی می باشد که طراحان و معماران با در نظر گرفتن آن می توانند آثار شگفت انگیزی را خلق کنند. شما می توانید با به کار بردن ترکیب رنگ های متناسب و شیک هتل خود را به یکی از لوکس ترین و بی نظیرترین هتل ها تبدیل کنید. ترکیب رنگ در هتل با این که از هزینه بسیار زیادی برخوردار نمی باشد ولی می تواند نقش و سهم زیادی را در جلب رضایت مراجعه کنندگان داشته باشد. امروزه در طراحی هتل های لوکس جهان شاهد استفاده از ترکیب رنگ های متضاد هستیم که از مهم ترین آنها می توان به رنگ های سیاه و سفید اشاره کرد. هم چنین شما می توانید با توجه به منطقه ای که در آن زندگی می کنید و شرایط اقلیمی آن منطقه از ترکیب رنگ های متفاوت استفاده کنید. برای مثال اگر هتل شما در مکان سردسیری قرار دارد به شما توصیه می کنیم از رنگ های گرم مثل قرمز و نارنجی استفاده کنید. شما می توانید رنگ مبلمان خود را با لوازم موجود در حمام یکی کنید که این امر موجب جذابیت بسیار بالا و ایجاد نظم در هتل شما خواهد شد.

دکوراسیون داخلی هتل
نقش فضای سبز در دکوراسیون داخلی هتل

از عوامل مهم دیگری که در زیبایی دکوراسیون داخلی هتل موثر است فضای سبز حاکم بر محوطه و اطراف هتل می باشد. شما بایستی در ساخت و طراحی هتل خود به این نکته توجه داشته باشید که محوطه نسبتا بزرگی را برای طراحی فضای سبز و کاشت انواع درخت و گل ها اختصاص دهید هم چنین می توانید با تعبیه میز و صندلی در فضای سبز فرصت و موقعیتی را برای مسافران و مهمانان خود به وجود آورید که لحظات خوشی را در این فضای دنج سپری و به گفتگوی بپردازند. شما می توانید برای منحصر به فرد کردن فضای سبز خود در محوطه هتل از گیاهان و گل های خارجی استفاده کنید. برخی از این گیاهان در تمامی فصول سال طراوات و شادابی خود را حفظ می کنند. استفاده از متریال های لوکس و باکیفیت در چیدمان و طراحی این محوطه از اهمیت به ویژه ای برخوردار می باشند. نکته مهمی که در طراحی فضای سبز در دکوراسیون داخلی هتل وجود دارد این است که به سیستم آبیاری اتوماتیک آن توجه داشته و از به صرفه ترین و بهترین نوع این سیستم استفاده نمایید. اگر منظره تراس های اتاق هایتان رو به این فضا باشد بی شک بر رضایت مشتریان تاثیر خواهد گذاشت.

فرآیند طراحی داخلی هتل با استفاده از طرحی مشخص:
در ابتدا که ایده طراحی معماری هتل و بعد از آن طراحی داخلی هتل شکل می گیرد، بایستی پیش بینی از یک طرح منسجم برای هتل در ذهن وجود داشته باشد. طرحی که بتواند مراحل کار را به صورت منظم کنار هم قرار دهد. یا برنامه ریزی ایی که مراحل کار را مشخص نماید. در هنگام طراحی داخلی نیز بایستی از استراتژی هایی استفاده کرد تا طراحی به گونه ایی شکل گیرد که رضایت مهمانان را نیز به دنبال داشته باشد. ممکن است گاهی فرآیند طراحی هتل مدت زمانی فراتر از آنچه انتظار داشته اید طول بکشد؛ اما در نهایت نتیجه کار را که ببینید متوجه خواهید شد زمانی که صرف کرده اید ارزش آن را داشته است. اگر در ابتدای کار ایده هایی در ذهن ندارید می توانید از تیم های طراحی که می خواهید کار طراحی دکوراسیون داخلی هتل را به آنها بسپارید، کمک بگیرید. مطمئنا ایده هایی که پیشنهاد می دهند کاملا هماهنگ با فضا و کل معماری هتل است. اگر بر روی طرح اولیه طراحی تمرکز کنید مطمئنا فضای نهایی که ایجاد می شود، فضایی زیبا و دلچسب برای مهمانان هتل خواهد بود.

اهمیت لابی در طراحی داخلی هتل چیست؟
لابی هتل از مهم ترین بخش های طراحی داخلی هتل می باشد. این فضا که در بدو ورود به هتل وارد آن می شوید از پر رفت و آمد ترین بخش های هتل می باشد که تنها برای مسافران نبوده و سایر فعالیت های اجتماعی از جمله قرار های کاری و تجاری نیز در لابی هتل صورت خواهد گرفت. در نتیجه تمامی امکانات مورد نیاز برای افراد مختلف باید در نظر گرفته شود. برای مثال معمولا در لابی مبلمانی راحت برای افرادی که قصد دارند تا بر روی پروژه خود کار کرده و یا از لپ تاب استفاده نمایند در کنار پریز و سیستم برق لابی، قرار گرفته است. به طور کلی در طراحی داخلی هتل به دو بخش راحتی و کاربردی لابی باید توجه بسیاری شود. به منظور زیبایی بیشتر این فضا از لوستر های بزرگ و شکیل، سنگ های زیبا برای دیوار ها، گلدان های بزرگ و … استفاده می شود.

در طراحی داخلی اتاق هتل به چه مواردی باید توجه نمود؟
بعد از لابی نوبت به طراحی داخلی اتاق ها می رسد. در گذشته اتاق مهمان تنها محدود به تخت خواب، سرویس بهداشتی و کمد بود که جوابگوی کامل نیاز های مهمان نبود. اما امروزه با توجه به تغییراتی که در طراحی و دکوراسیون داخلی هتل ها صورت گرفته، اتاق ها هر یک از آن ها، دارای امکاناتی مجزا می باشند که از این میان می توان به میز کار، تلویزیون، مبلمان راحتی و یا کاناپه ی مازاد اشاره کرد. در واقع هر یک از اتاق ها امکاناتی متناسب با افراد مختلف دارند. در طراحی های جدید سعی می شود تا از رنگ های زنده و شاد بیشتر استفاده شود. فراموش نکنید که اتاق مهمان در هتل فضایی برای رفع خستگی های روزانه افراد می باشد در نتیجه باید از نظر فیزیکی و روحی تاثیر مثبتی بر روی فرد بگذارد. به همین دلیل طراحی اتاق ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. حمام اتاق ها نیز دستخوش تغییرات شده و شامل امکاناتی مانند وان، ماساژور، تزئینات ویژه و … می باشند.

اهمیت طراحی داخلی هتل ها در جذب مسافران بیشتر بسیار تاثیر گذار است. طراحی داخلی هتل باید با دقت و حوصله زیادی انجام شود، تا بهترین طرح پیاده سازی شود.

طراحی داخلی هتل و جذابیت های آن برای مسافران.

طراحی داخلی هتل نقش مهم و قابل توجهی در جذب هر چه بیشتر مسافران دارد. هتل ها باید به گونه ای طراحی شوند که مسافران در زمان ورود جذب طراحی و دکوراسیون داخلی هتل شوند. طراحی هتل باید هر نوع سلیقه ای را به خود جذب کند تا مدیران هتل ها بتوانند مسافران بیشتری را در هتل خود پذیرا باشند و از پس هزینه های مختلف هتل برآیند. اگر هتل از طراحی خوبی برخوردار باشد، مسافران تبلیغ کننده آن خواهند بود و بعد از رفتن از هتل زیبایی ها و طراحی های خاص آن را به دیگران معرفی خواهند کرد و به آنها پیشنهاد می دهند که در سفر خود حتماً در آن هتلی که رفته بود اقامت کنند. در این مقاله ویژگی طراحی های خاص بخش های مهم و تاثیر گذار هتل در جذب مسافر، مانند بخش لابی و اتاق های هتل مورد بررسی قرار گرفته است.
منظور از طراحی داخلی هتل چیست؟

علاوه بر ساختمان و نمای بیرونی هتل ها، بخش های داخلی هتل باید طراحی خوب و جذابی داشته باشد. طراحی داخلی هتل اهمیت خیلی بیشتری برای مسافران نسبت به طراحی نمای بیرونی هتل دارد. بنابراین در تهیه و چیدمان دکوراسیون هتل باید توجه ویژه ای به طراحی داخلی هتل شود. به دلیل وجود مسافران زیاد و با سلیقه های گوناگونی، انتخاب بهترین طراحی داخلی برای بخش های گوناگون تا حدی دشوار خواهد بود و لازم است برای آن وقت و زمان زیادی صرف شود تا بهترین طراحی که تمامی سلیقه ها را پوشش دهد، انتخاب شود و هیچ مسافری در زمان ورود به هتل به دلیل طراحی اشتباه و نادرست هتل را ترک نکند.

طراحی رستوران هتل ها
افرادی که برای اقامت در هتل آمده اند معمولا فرصت کافی برای تهیه غذا ندارند و از طرفی نیز پس از گذشت یک روز پر مشغله تمایل دارند تا غذایی گرم و با کیفیت میل نمایند در نتیجه هتل ها بر روی رستوران های خود تمرکز کرده و در طراحی جدید هتل ها دیگر خبری از سالن غذاخوری های کوچک و محدود نیست. امروزه هتل ها با در نظر گرفتن فضایی بزرگ، دلنشین و با امکاناتی بی شمار برای رستوران های خود، در تلاش اند تا هر چه بیشتر و بهتر به مهمانان خود سرویس دهند. در برخی از طراحی داخلی هتل ها، رستوران ها در فضایی سر باز قرار دارند. افزایش تنوع در منو و بالا بردن کیفیت غذاها از دیگر تغییرات مثبت رستوران هتل ها می باشد.
در طراحی داخلی هتل موارد بسیار زیادی دخیل می باشند که در این متن هر چند به اختصار درباره برخی از فاکتور های مهم و تاثیرگذار در طراحی داخلی هتل اشاره نمودیم تا آگاهی لازم در این زمینه را کسب نمایید.

طراحی داخلی لابی هتل

یکی از بخش هایی که در طراحی داخلی هتل باید توجه خیلی خاص و ویژه ای به آن شود، لابی هتل و یا همان بخش ورودی هتل است. زمانی که مسافران وارد هتل می شود، اولین جایی که با ان برخورد می کنند لابی هتل است و اگر طراحی لابی آنها جذب نکند، اتاقی را رزرو نخواهند کرد. لابی هتل در واقع شناسنامه کلی هتل است و مسافران با دیدن لابی هتل، یک دید کلی نسبت به طراحی داخلی بخش های دیگر هتل مانند، اتاق ها، سرویس ها بهداشتی و… پیدا می کنند. بنابراین طراحان باید از بهترین ایده ها در طراحی لابی هتل استفاده نمایند تا مسافران در حین ورود خیره زیبایی ها و جذابیت های آن شوند و هرگز فرصت بودن در چنین هتلی را از دست ندهند و بخواهند چند روزی را د زیباترین هتل سپری کنند.

اصولاً بخش لابی هتل در برگیرنده مجموعه ای از مبلمان ها به سبک های مدرن و یا کلاسیک است که برای استراحت و یا قرار ملاقات های کوتاه مسافران است. علاوه بر مبلمان ها، بخشی از لابی هتل برای صرف وعده های صبحانه، ناهار و شام مسافران در نظر گرفته شده است که هر چه قدر زیباتر و شیک تر باشند و مسافران احساس راحتی بیشتری نمایند، بهتر و جذاب تر خواهد بود.

استفاده از وسایل سرگرمی در لابی هتل، که در زمان بیکاری و اوقات فراغت مسافران مورد استفاده قرار گیرد، می تواند یک امتیاز مثبت به شمار آید.

طراحی داخلی لابی هتل
نحوه طراحی داخلی اتاق هتل و اهمیت آن در جذب مسافر

طراحی داخلی هتل، شامل اتاق های هتل نیز می شود و اتاق های هتل یاد انتظاری را که لابی هتل برای مسافران به وجود آورده است را برآورده نمایند. طراحان در طراحی داخلی اتاق های هتل از سبک های مدرن و یا کلاسیک استفاده می کنند و آن را با توجه به نظر مدیریت و سلیقه اکثر مشتریان و مسافران هتل انتخاب می نمایند. اگر طراحی داخل هتل به صورت مدرن و به روز باشد، در اتاق های آن تخت ها و مبلمان از مدرن ترین و جدیدترین مدل ها هستند که مسافران می توانند از بودن در یک اتاق مدرن و بسیار شیک لذت ببرند. در صورت استفاده از طراحی های کلاسیک، در طراحی داخلی هتل و طراحی داخلی اتاق های هتل تمام قسمت های آن حتی بخش سرویس بهداشتی آن هم سبک کلاسیک و سنتی را به خود می گیرد.

طراحی و دکوراسیون هتل یکی از مهمترین پروژه ها در خصوص طراحی فضا می باشد. در طراحی داخلی و دکوراسیون هتل می توان از ایده های نوین و لوکسی استفاده کرد

طراحی و دکوراسیون هتل های مدرن

طراحی و دکوراسیون هتل یکی از مهمترین پروژه هایی می باشد که طراحان بسیار مجرب و متخصص در این زمینه فعالیت می کنند. توجه داشته باشید که طراحی هتل اهمیت ویژه ای در جذب مشتریان به سوی خود خواهد داشت و طراحی لابی ها و اتاق های مهمانان از مهمترین مواردی می باشد که در دکوراسیون هتل حائز اهمیت خواهد بود. هر مسافری در بدو ورود با لابی هتل مواجه می شود که داشتن جذابیت در طراحی این مکان باعث جذب بیشتر افراد خواهد شد.
طراحی داخلی هتل

هتل یکی از مکان هایی است که مسافران و گردشگران بسیاری را در خود جای داده است و محل اقامتگاه مسافران از نقاط مختلف جهان می باشند. طراحی داخلی هتل از مهمترین نکاتی می باشد که در ساخت و تاسیس یک هتل بایستی به آن دقت و توجه ویژه ای را داشته باشید. امروزه هتل های مدرن و لوکس جای هتل های کلاسیک را گرفته اند و با ارائه راه حل ها و ایده های نوین و جذاب و هوشمندانه تغییرات بسیار چشمگیری را در دکوراسیون هتل ها داشته اند. برای طراحی داخلی هتل ها بایستی از فضاهای بسیار شیک و جذابی استفاده نمود تا در وهله اول مورد پسند هر فرد و مراجعه کننده ای قرار بگیرد. استفاده از تفریحات ورزشی و آبی، رستوران های شیک و لوکس، تراس های جذاب و دل انگیز مشرف به فضای بسیار دیدنی، استفاده از نورپردازی و ترکیب رنگی ایده آل و مناسب از جمله نکاتی می باشد که در طراحی و دکوراسیون داخلی هتل ها می توان استفاده نمود. در این مقاله سعی بر این داریم تا با طراحی لابی و اتاق های مهمانان در هتل های لوکس و مدرن با شما دوستان به بحث و گفتگو بپردازیم. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

طراحی لابی هتل

طراحی لابی یکی از مواردی است که در دکوراسیون هتل بسیار تاثیرگذار می باشد. به خصوص لابی های ورودی از اهمیت به خصوص برخوردار می باشند و بایستی با طراحی و دکوراسیون این مکان بسیار حساس برخورد کرد و از ایده های جدیدی استفاده کرد. با توجه به این که تعاملات اجتماعی در این فضا از هتل بیش از دیگر مکان های هتل صورت می پذیرد لابی های هتل باید با فضایی با کاربرد چندگانه با سلیقه بسیار شیک طراحی و پیاده گردد. در این مکان از طراحی و دکوراسیون هتل بایستی فضایی برای کار با لپ تاپ و پریزهای اتصال ابزارهای مختلف در نظر گرفته شود. پیاده کردن فضاهای خلاقانه در لابی هتل این فضا را بسیار جذاب و گیرا خواهد کرد. استفاده از تابلوهای منحصر به فرد در لابی، آبشارها و فواره های داخلی، چلچراغ های عظیم و تجهیزات بسیار لوکس و مدرن نظر و توجه هر فردی را به دکوراسیون هتل جذب خواهد کرد.

طراحی لابی هتل
پیکربندی اتاق مهمان

یکی دیگر از مواردی که در طراحی هتل مد نظر می باشد طراحی داخلی اتاق هتل و پیکربندی اتاق مهمان می باشد. در نظر داشته باشید که امروزه با پیشرفت و توسعه در صنعت مد افراد انتظار طراحی های بسیار شیک و لوکس را دارند از این رو مفهوم کلاسیک دیگر از مد افتاده است به همین دلیل در طراحی داخلی اتاق های مهمان بایستی از ایده ها نوین و لوکس استفاده نمود تا در ورود مهمانان به داخل اتاق جذب زیبایی و طراحی مدرن فضای اتاق شوند. توجه داشته باشید که طراحی اتاق های مهمانان در دکوراسیون داخلی هتل از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد بایستی از طراحی های به روز و مدرنی استفاده نمود تا یک دکوراسیون بی نظیر و درجه یکی را در هتل پیاده نمود. برای داشتن اتاق هایی با دکوراسیون چشمگیر می توانید از دفاتر کاری خلاقانه، پنل های تلویزیونی، کاناپه راحتی اضافه در کنار تخت و تخت های دو نفره بزرگ استفاده نمود که از جمله ویژگی های یک طراحی شیک می باشند. همچنین ترکیب رنگ ها در اتاق های مهمانان از دیگر مواردی می باشد که بایستی به این نکته بسیار توجه داشته باشید و با نورپردازی بسیار لوکس می توانید بر زیبایی دکوراسیون هتل خود بیفزایید.

طراحی دکوراسیون داخلی هتل باعث زیبایی و جذابیت بیشتر هتل شما می شود. طراحی دکوراسیون داخلی هتل باعث جذب مشتری برای هتل موردنظر می شود.

برخی از نکات درباره طراحی دکوراسیون داخلی هتل

طراحی دکوراسیون داخلی هتل یکی از مواردی است که باید توجه زیادی به آن کنید. شما می توانید برای طراحی داخلی هتل از طراح های حرفه ای استفاده کنید و محیطی زیبا و راحت را برای مهمانان تهیه نمایید. در این متن قصد داریم برخی از نکات را درباره طراحی داخلی هتل بازگو کنیم.
طراحی داخلی هتل

در برخی از کشور ها هتل یکی از مکان هایی است که معماری آن کشور را برای توریست ها و مردم محلی آنجا نشان می دهد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و جدیدتر شدن ساخت و معماری ساختمان ها، می توانید طرح های جدیدی را برای نمای خارجی و دکوراسیون هتل مشاهده کنید. طراحی دکوراسیون داخلی هتل باید به گونه ای باشد که تا حد زیادی با سلیقه های متفاوت مطابقت داشته باشد. طراحی دکوراسیون داخلی هتل در جذب مشتری اهمیت بسیار زیادی دارد. مشتریان در ابتدا نمای خارجی هتل و طراحی دکوراسیون داخلی هتلرا مشاهده می کنند. طراحی هتل باید به قدری جذاب و شیک باشد که نظر مشتری را در نگاه اول جلب کند. شما برای اینکه بتوانید هتلی زیبا داشته باشید می توانید از طراح های حرفه ای برای طراحی دکوراسیون داخلی هتل استفاده نمایید. هتل از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. مهم ترین قسمت یک هتل، لابی هتل یا در واقع همان ورودی هتل می باشد. لابی هتل اولین قسمتی است که مشتری به آن وارد می شود. شما باید سعی بر این داشته باشید که لابی هتل را بیشتر از هر بخش دیگر به یک فضای آرامش بخش و متفاوت تبدیل کنید.

طراحی داخلی اتاق هتل

بعد از لابی هتل، طراحی اتاق های هتل از اهمیت زیادی برخوردار است. اغلب مشتریان و مهمانان انتظار دارند که طراحی اتاق های هتل با یکدیگر متفاوت باشد و حدالامکان با سلیقه های مختلف همخونی داشته باشد. شما می توانید طراحی داخلی هر اتاق هتل را به گونه ی خاصی انجام دهید. در طراحی داخلی هتل های شیک و بزرگ در اکثر اتاق های هتل می توانید تلویزیون و مبلمان را مشاهده کنید، این دو مورد باعث می شود راحتی مهمانان تا حد زیادی فراهم گردد. برای دکوراسیون داخلی اتاق ها می توانید از تابلو ها و مجسمه های زیبایی استفاده کنید که زیبایی و جذابیت اتاق را دو برابر می کند. نکته ی بسیار مهم در طراحی هتل ها این است که شما بتوانید تهویه خوبی برای اتاق ها قرار دهید. برای اینکه این کار را به نحو احسن انجام دهید می توانید از گیاهان طبیعی در اتاق استفاده کنید. این گیاهان علاوه بر اینکه زیبایی اتاق را افزایش می دهند، به تهویه هوای اتاق نیز کمک می کنند. اگر شما تمامی این نکات را رعایت کنید می توانید یک اتاق زیبا و راحت را در اختیار مهمانان هتل قرار دهید.

طراحی داخلی هتل از مهم ترین موضوعاتی می باشد که بایستی در ساخت یک هتل به آن توجه داشت.طراحی داخلی هتل بسیار شیک را می توانید در وب سایت ما مشاهده کنید.

اطلاعاتی در خصوص طراحی داخلی هتل

طراحی داخلی هتل امری بسیار حساس بوده و از دقت کاری بالایی برخوردار می باشد از این جهت برای دکوراسیون داخلی هتل بایستی از دیزاینر ها و دکوراتور های حرفه ای با استعدادهای کاری بسیار فوق العاده کمک گرفت. رستوران از جمله مهم ترین فضاهایی در این مجموعه می باشد که باید از طراحی داخلی بسیار جذابی برخوردار باشد چرا که می توان گفت اوقات و لحظات بیشتر مسافران برای میل کردن غذا در این فضا سپری شده و فرصت بسیاری برای بازدید از طراحی داخلی محیط خواهند داشت.
دکوراسیون و طراحی داخلی هتل

طراحی داخلی هتل بایستی زیر نظر افراد مجرب و دکوراتورهای متخصص انجام بپذیرد. در راه اندازی و ساخت یک هتل بایستی به طراحی داخلی و دکوراسیون هتل از هر چیز دیگر بیشتر اهمیت داد چرا که طراحی داخلی هتل یکی از مهم ترین و اصلی ترین علل جذب مشتریان و مهمانان به سوی خود می باشد. در طراحی هتل بایستی با توجه به سلیقه های مختلف از ایده ها و نظرات مختلف و مدرنی استفاده نمود تا بتوان مدنظر بسیاری از افراد جامعه قرار گرفت. در حال حاضر طراحی و پیاده کردن ایده های لوکس و مدرن بسیار مدنظر افراد بوده و شاهد ارائه دکوراسیون داخلی مدرن در فضای هتل ها هستیم. افرادی که در این خصوص فعالیت می کنند بایستی در وهله اول به کسب رضایت مشتریان و مهمانان خود اهمیت قائل باشند و برای تداعی این امر باید از امکانات و خدمات درجه یک و بی نظیری در سطح خود استفاده نمود. بی شک هر فردی عاشق زیبایی و خدمات باکیفیت و بدون کم و کاستی می باشند از این جهت بزرگ ترین گام در به دست آوردن پسند و نظر مطلوب مشتریان باید به طراحی داخلی و دکوراسیون هتل اهمیت ویژه ای قائل باشید. در ادامه مقاله سعی بر آن خواهیم داشت اطلاعاتی در خصوص طراحی رستوران های هتل ها و طراحی حمام های لوکس و مدرن اشاره هایی داشته باشیم.
طراحی رستوران ها به شکل یک جاذبه گردشگری

طراحی رستوران ها در طراحی داخلی هتل ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند. با توجه به این امر که مسافران و مهمانان اوقات بیشتری را برای میل کردن غذا در سه وعده در این مکان سپری می کنند از این رو پیاده کردن طراحی و دکوراسیون بسیار شیک و لوکس با نورپردازی مناسب و استفاده از متریال های درجه یک در فضای داخلی رستوران حائز اهمیت می باشد. طراحی زیبا و منحصر به فرد یک رستوران در داخل بر میزان رضایت مشتریان از خدمات ارئه شده در رستوران و هتل نیز بسیار موثر خواهد بود و شما می توانید با در نظر گرفتن این موضوع بهترین و شیک ترین رستوران را در هتل خود پیاده کنید. استفاده از رنگ های گرم و روشن با نورپردازی بسیار ملایم از اسرار بسیار مهم در داشتن یک رستوران و هتل زیبا می باشد. هم چنین می توانید در رستوران خود از آهنگ های بی کلام و آرام استفاده کنید که نقش بسیار مثبتی را در رضایت مشتریان خواهد داشت.
طراحی حمام های شبیه مراکز آب درمانی

در طراحی داخلی اتاق هتل می توانید با استفاده از حمام های شبیه مراکز درمانی دکوراسیون منحصر به فرد و جذابی را در داخل اتاق های هتل خود پیاده کنید. مسافران و مهمانان انتظارات بیشتری از طراحی حمام های هتل ها دارند و با طراحی حمامی نظیر یک مرکز درمانی و ماساژ می توانید به بهترین نحو پاسخگوی این انتظارات باشید. طراحی لوکس و مدرن فضای حمام حس آرامش را به مهمانان تزریق می کند و استفاده از تجهیزات لوکس بر جذابیت فضای حمام خواهد افزود. دوش های شبیه آبشار، حوله های بزرگ تزئیناتی، استفاده از بهترین برندهای لوازم بهداشتی و وان های وسیع می تواند از جمله علل لوکس به نظر رسیدن فضای حمام در طراحی داخلی هتل ها باشد. این مجموعه به تنهایی در طراحی هتل نقش به سزایی را ایفا می کند و دیزاینرها اهمیت ویژه ای به این قسمت از دکوراسیون هتل قائل می باشند.

طراحی داخلی اتاق هتل
چند نکته حول موضوع دکوراسیون داخلی هتل

در این قسمت می خواهیم به برخی از نکات مهم در حول طراحی دکوراسیون داخلی هتل اشاره کنیم:

۱٫ لابی را به شکل فضایی با کاربرد چندگانه طراحی کنید: لابی هتل مکانی است که تمامی تعاملات اجتماعی در آنجا صورت می گیرد. به همین دلیل بهتر است لابی هتل را به گونه ای طراحی کنید که هم برای تعاملات دوستانه و هم تجاری مناسب باشد.

۲٫ خلاقیت در طراحی اتاق مهمانان: همه افراد برای سفر خود هدف های متفاوتی دارند، برخی از افراد برای گردش و استراحت سفر می کنند و برخی دیگر سفر های کاری خود را می گذرانند. طراحی داخلی اتاق ها باید به گونه ای باشد که نیازهای هر دو دسته از مهمانان را تامین نماید.

۳٫ حمام هایی مانند مراکز ماساژ طراحی کنید: حمام هتل ها باید مکانی باشد که خستگی را بعد از یک روز پر مشغله از بدن مهمانان خارج کند.

۴٫ طراحی رستوران به شکل جاذبه گردشگری: شما می توانید با رعایت این نکته یک جاذبه گردشگری در هتل خود ایجاد نمایید.

۵٫ استفاده از ویژگی های سبز و گیاهان طبیعی: همانطور که در قسمت گذشته گفته شد استفاده از گیاهان طبیعی تاثیر به سزایی در زیبایی و پاک بودن هوا دارد.

۶٫ استفاده از تکنولوژی: در طراحی هتل خود هرچقدر بیشتر از تکنولوژی استفاده کنید می توانید جذابیت هتل را بیشتر کنید.

طراحی داخلی هتل
طراحی داخلی هتل، ایده گرفته از فضای داخلی خانه:
برخی از هتل ها تمایل دارند که فضایی ایجاد کنند تا مهمانان احساس صمیمیت بیشتری را در هتل داشته باشند. فضایی که مانند تجربه اقامت در یک خانه لوکس را به آنها منتقل کند. برای عملی شدن این طرح ایده های بسیاری وجود دارد. مثلا برپا ساختن یک بوفه زیبای صبحانه، که مهمانان هتل در هنگام سرو صبحانه دور هم باشند. این طرح تجربه ایی فوق العاده است که می توانید با استفاده از خلاقیت زیبایی بیشتری به آن ببخشید. حتی می توانید با عملی کردن این ایده فضایی را ایجاد کنید که مشتری هویت کامل هتل را با استفاده از تجسم اقامت در یک خانه بهتر تجسم کند. اما سوالی که ممکن است در اینجا مطرح شود این است که آیا ساخت یک فضای منحصر به فرد که این احساس را به مشتری القا کند ساده است؟ در پاسخ باید گفت که شما فقط کافیست ایده هایی را اجرا کنید که هتل شما را متمایز تر کند. به صورتی که که هویت و نام هتل در خاطر مشتری ماندگار شود.
طراحی داخلی هتل
عناصر اصلی طراحی داخلی هتل:
عناصر اصلی هتل مفهوم قوی تری به طراحی نهایی فضای داخلی هتل می بخشند. مانند ترکیب رنگی فضا و یا چیدمان وسایل که فضا را منسجم تر می کند. امروزه طراحی و دکوراسیون داخلی هتل به سمت و سوی لوکس بودن و فراهم آوردن تمامی امکانات برای مشتریان می رود. به همین جهت شاید از عناصر اصلی و خاصی که می توان در دکوراسیون هتل از آن استفاده کرد، کتابخانه ایی پر شده با کتاب های زیبا و جذاب باشد. این ایده شاید برای اولین بار باشد که به گوش شما می رسد اما پیاده سازی آن می تواند قابلیت های هتل شما را تا سطح بالایی افزایش دهد. تشخیص اینکه مشتری از اقامت در هتل چه چیزی می خواهد کار ساده ایی است. که فراهم آوردن این خواسته ها طراحی ایی زیبا را برای هتل پدید می آورد. یکی از عناصر مهمی که جزو دکوراسیون اصلی هتل نیز به شمار می آیند، مبلمان و ابعاد و طرح آنها است. برای اتاق ها می توانید از صندلی های چوبی زیبا نیز استفاده کنید. اما در لابی هتل از مبلمانی که فضای هتل را بیشتر نمایان کند استفاده نمایید. البته دقت داشته باشید که مبلمان بایستی طرح و رنگ بندی هماهنگی با فضا داشته باشند.
طراحی داخلی هتل

طراحی داخلی هتل یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در جذب مهمانان می باشد که در ادامه آنچه درباره طراحی داخلی هتل نیاز می باشد را توضیح خواهیم داد.

آنچه درباره دکوراسیون و طراحی داخلی هتل باید بدانید

یکی از ویژگی های هتل های مدرن، طراحی فوق العاده آن ها می باشد. طراحی داخلی هتل باید به گونه ای باشد که افراد بسیاری با هر نوع سلیقه را تا حد امکان راضی نگه دارد. همین امر می تواند به جذب مشتری بیشتر کمک نماید. در ادامه درباره دکوراسیون و طراحی داخلی هتل بیشتر توضیح می دهیم.
در زمان طراحی هتل به چه مواردی باید توجه نمود؟

در زمان طراحی داخلی هتل باید تقریبا تمامی بخش های آن را در نظر گرفته و برای هر قسمت، طرحی خاص و ویژه را در نظر گرفت. هتل ها از بخش های مختلفی از جمله، لابی، اتاق های مهمانان، پارکینگ، فضای سبز، رستوران، محل بازی کودکان و … تشکیل شده اند. در زمان طراحی می توان از سبک های متفاوتی از قبیل مدرن، کلاسیک، سنتی و یا دیگر مدل و سبک ها استفاده نمود. فراموش نکنید که در زمان طراحی داخلی هتل بهتر است تا از طرح هایی بیشتر کمک بگیرید که اغلب افراد آن را می پسندند. در این زمینه شما می توانید از شرکت ها و افراد متخصصی که در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی هتل فعالیت می کنند، کمک گرفته تا نتیجه ی کار مطلوبی را بدست آورید.
ویژگی های لابی در طراحی داخلی هتل

ورودی هتل یکی از مهم ترین بخش های ساختمان می باشد که در بدو ورود با آن رو به رو خواهید شد. در طراحی لابی باید به فاکتور های متعددی توجه نمود. لابی ها تنها برای مهمانان هتل نمی باشد بلکه برخی از افراد برای قرار ملاقات های کاری خود نیز به لابی هتل ها مراجعه می کنند. به همین دلیل در طراحی داخلی هتل ها، مبلمان راحتی و اسپرت را برای لابی در نظر می گیرند. میز و صندلی های دو یا چهار نفره معمولا در بخش های مختلف سالن لابی به چشم می خورد. فراموش نکنید که استفاده از مجسمه ها، آباژور ها و گلدان های بزرگ در بخش های مختلف لابی باعث زیباتر شدن فضای لابی می شود. سعی کنید تا گل های طبیعی را جایگزین نوع مصنوعی نمایید چرا که گل های طبیعی علاوه بر زیبایی بیشتر، حس شادابی و آرامش را نیز به مهمانان القا خواهند کرد. توجه به نورپردازی سالن و محل قرارگیری لوستر نیز از دیگر عوامل مهم در زیباتر جلوه دادن لابی هتل می باشد.

طراحی داخلی هتل
ویژگی های اتاق ها در طراحی داخلی هتل

پس از لابی، مهم ترین بخش هتل، اتاق مهمانان می باشد. روزانه افراد مختلفی با سلایق متفاوت به هتل ها مراجعه می کنند. پس باید تلاش کنیم تا فضایی را طراحی نماییم که همه افراد با هر سلیقه ای را از خود راضی نگه دارد. در نتیجه معمولا طراحی داخلی اتاق هتل باید به گونه ای باشد که هر اتاق با اتاق دیگر تفاوت هایی را داشته باشد. امروزه اتاق ها تنها محدود به تخت خواب و سرویس بهداشتی نمی باشند و در طراحی داخلی هتل ها تلاش شده تا به تمامی نیاز های مهمانان در همان اتاق پاسخ داده شود. به همین دلیل مبلمان راحتی، تلویزیون، سیستم صوتی و حمام های مدرن به امکانات سابق اتاق ها افزوده شده است. در زمان طراحی داخلی اتاق های هتل باید به محل قرارگیری پنجره ها و نور اتاق بسیار توجه شود چرا که اتاق هایی با فضای بسته و نور کم، معمولا مورد پسند مهمانان نمی باشد. از موارد دیگر، توجه به رنگ وسایل اتاق و دیوار ها می باشد. با استفاده از رنگ های روشن علاوه بر دلباز تر و بزرگتر جلوه دادن اتاق، می توان مهمانان را از تمیز بودن اقلام و وسایل موجود در اتاق مطمئن نمود.

به طور کلی تمامی آنچه درباره طراحی و دکوراسیون هتل گفته شد به منظور آگاهی شما از اهمیت آن می باشد چرا که از اولویت های اولیه ی تمامی هتلداران، فراهم کردن محیطی توام با آرامش برای مهمانان می باشد.

نکات ویژه در طراحی داخلی هتل:
مسافرانی که در هتل اقامت دارند، دوست دارند در طول روز فضایی زیبا را مشاهده کنند. بنابراین اگر از رنگ های روشن در طراحی داخلی اتاق های هتل استفاده کنید این زیبایی در طول روز دو چندان می شود. به طور معمول استفاده از رنگ های روشن و تیره که با یکدیگر هماهنگ باشند و حس مثبتی را به بیننده انتقال دهند، از نکات ویژه ایی است که از آن می توانید استفاده نمایید. اگر از رنگ های روشن برای دیوار اتاق ها استفاده کنید، در طول روز نور طبیعی اتاق ها را دو چندان می کند و در شب نیز چیدمان و دکوراسیون اتاق را برجسته تر نشان می دهد. دقت کردن به این نکات است که فضا و طراحی زیبایی به هتل می بخشد. البته نادیده نگیریم که امکانات هتل نیز نقش مهمی در کامل تر شدن طراحی داخلی هتل دارد. امکاناتی که بتواند مشتریان را راضی نگه دارد و از اقامت در هتل رضایت کامل را داشته باشند.
نتیجه نهایی در خصوص طراحی داخلی هتل این است که امروزه بیشتر هتلداران به فکر راه اندازی سیستم های هوشمند برای هتل ها هستند. ایجاد طراحی هوشمند برای هتل ها می تواند به منزله راحت تر بودن پذیرایی از مهمانان باشد. اما باز هم باید عناصر اصلی و نکات ویژه در طراحی داخلی اتاق هتل و فضای کلی هتل رعایت شود.