طراحی داخلی مطب پزشک با دکوراسیون داخلی مدرن

شما می توانید جهت مشاوره و دریافت خدمات طراحی با شماره تلفن 09121075978 در تماس باشید

امروزه دکوراسیون داخلی مطب دکتر و طراحی داخلی مطب مانند همه مکان های عمومی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. طراحی داخلی مطب دکتر تنها با تهیه وسایل مدرن تمام نمی شود. بلکه هماهنگی رنگ دیوار و وسایل، نورپردازی و نوع چیدمان وسایل نیز از پارامترهای مهم طراحی داخلی مطب پزشکی محسوب می شود. در واقع مهمترین حساسیتی که باید در طراحی داخلی مطب پزشک بکار ببرید، اتاق انتظار است.

نام پروژه : مطب زیبایی جردن

سبک : مدرن

کارفرما : خانم دکتر پیشگاهی

موقعیت : جردن- تهران

متراژ : 75 متر

سال اجرای پروژه : 1402

نام پروژه : دندانپزشکی ستارخان

سبک : مدرن

کارفرما : 

موقعیت : ستارخان – تهران

متراژ : 55 متر

سال اجرای پروژه : 1394

نام پروژه : دندانپزشکی آسف

سبک : مدرن

کارفرما : 

موقعیت : آسف – تهران

متراژ : 75 متر

سال اجرای پروژه : 1395

نام پروژه : مطب

سبک : مدرن

کارفرما : 

موقعیت :تهران

متراژ : 55 متر

سال اجرای پروژه : 1397

نام پروژه : دندانپزشکی تهرانسر

سبک : مدرن

کارفرما : 

موقعیت : تهرانسر – تهران

متراژ : 60 متر

سال اجرای پروژه : 1394

نام پروژه : مطب زیبایی 

سبک : مدرن

کارفرما : دکتر خادمی

موقعیت : توانیر – تهران

متراژ : 65 متر

سال اجرای پروژه : 1401

نام پروژه : دندانپزشکی زعفرانیه

سبک : مدرن

کارفرما : 

موقعیت : زعفرانیه – تهران

متراژ : 65 متر

سال اجرای پروژه : 1392

نام پروژه : مطب تغذیه

سبک : مدرن

کارفرما : دکتر قربانپور

موقعیت : پاسداران – تهران

متراژ : 85 متر

سال اجرای پروژه : 1394

گرگان

نام پروژه : هفت تیر

سبک : مدرن

کارفرما : 

موقعیت : هفت تیر – تهران

متراژ : 90 متر

سال اجرای پروژه : 1397

همچنین پذیرش بیماران یا همان قسمتی که بیماران جهت رزرو و پرداخت قبض به آنجا مراجعه می کنند، یکی از گزینه های مهم طراحی داخلی مطب مدرن است. زیرا این بخش تاثیر بسزایی در دکوراسیون و طراحی داخلی مطب دکتر دارد.

لازم به ذکر است امروزه با افزایش قیمت اجاره مطب و مسکن معماران در معماری داخلی مطب پزشکی سعی می کنند از حداقل فضا حداکثر استفاده را ببرند. معماران با توجه به محدودیت فضا در طراحی داخلی کلینیک درمانی، سه مکان: سالن انتظار، بخش پذیرش و تراس یا حیاط خلوت برای آنها حائز اهمیت است. زیرا در این بخش ها معماران می توانند شخصیت و اعتبار محیط درمانی را در این مکان ها به نمایش بگذارند.

طراحی داخلی مطب دندانپزشکی با معماری و دکوراسیون داخلی

 

در بازسازی، ساخت و طراحی داخلی مطب دندانپزشکی دیاگرام های ویژه ای مورد نیاز است، که در معماری داخلی مطب دندانپزشکی بسیار حائز اهمیت است. برای نمونه در طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی، نصب یونیت دندانپزشکی، محل قرار گرفتن مبلمان، تمام تجهیزات یک مطب و …. زیر ساخت دکوراسیون مطب را نسبت به فضا تغییر می دهند. به طور کلی برخی از اصول طراحی داخلی مطب دندانپزشکی مهم می باشند و باید اجرا شوند. برای مثال از رنگ هایی در مطب دندانپزشکی استفاده می شود که هماهنگ با تخصص پزشک باشد.

همچنین میزان نور بکار رفته در مطب، باید مناسب و طبق استاندارد باشد یا از نور طبیعی استفاده شود. از طرفی دیگر با رعایت طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی می توان فضایی مناسب، زیبا و کاربردی برای مراجعین و پرسنل کلینیک ایجاد نمود.

طراحی داخلی مطب روانشناسی و روانپزشکی با دکوراسیون داخلی

 

مطب روانشناسی و روانپزشکی جایی است که بیماران با شرایط روحی ویژه ای و در بیشتر موارد با میل خودشان وارد آن می شوند. حال بیمار چه به اجبار اطرافیان یا به میل خود به مطب مراجعه کرده باشد، طراحی داخلی مطب روانشناسی و طراحی داخلی مطب روانپزشکی باید به نحوی چیدمان شده باشد که سبب آرامش بیمار شود.

همچنین هر چه دکوراسیون داخلی مطب روانشناسی صمیمی و گرم تر باشد، علاوه بر آرامش‌ بیمار تاثیر مثبت تری دارد، و می تواند نشانه احترام به مراجعه کننده باشد. همچنین ناخودآگاه حسی مبنی بر خدمات درمانی ایده آل در این ‌مطب را در مراجعه کننده ایجاد می کند.

در یک کلینیک، طراحی داخلی کلینیک روانشناسی عامل بسیار مهمی در جلسات روانشناسی و مشاوره دارد. مثلا چیدمان مبلمان در کلینیک نباید به صورت ردیفی انجام شود. همچنین تا حد امکان از نور طبیعی استفاده کنید یا نورپردازی منحصر به فردی که سبب آرامش و ایجاد حس دلپذیری و گرمی شود استفاده شود.

طراحی داخلی مطب پوست و زیبایی و دکوراسیون داخلی کلینیک پوست و مو

 

یکی از مکان های با اهمیت در حیطه اجرای طراحی و دکوراسیون، طراحی داخلی کلینیک پوست و مو است. از فاکتورهای مهمی که در طراحی داخلی مطب پوست و زیبایی باید به آن توجه شوند می توانیم به مواردی از جمله:

· ایجاد یک پروتکل منظم و پیوسته برای دریافت نتیجه در حیطه درمان و مراقبت‌ بیماران.

· فاکتور مهم دیگر که در طراحی داخلی مطب زیبایی باید به آن توجه شود برنامه ریزی صحیح جهت حضور بیماران و کنترل زمان حضور آنها در مطب یا کلینیک است. این حضور منظم تاثیر چشمگیری در پیشرفت فرایند درمان پوست، مو و زیبایی خواهد داشت.

· جهت‌ طراحی داخلی باید به قسمت های تخصصی فرایند درمان پوست و مو، وظایفی که هر بخش دارند و فضای لازم برای هر قسمت را مدنظر قرار دهیم.

در یک کلینیک حداقل فضای لازم برای درمان پوست و مو باید شامل فضاهای زیر باشد:

· اتاق معاینه

· اتاق نمونه برداری

· اتاق انجام کرایو

· الکترولیز

· آزمایشگاه تشخیص حساسیت های پوستی

· پیوند مو، استریل برای لیزر تراپی

· اتاق جراحی

· اشعه درمانی

در دکوراسیون داخلی مطب پوست و زیبایی هر یک از اتاق ها یا بخش ها، باید تمام فاکتور های لازم آنها را مدنظر قرار دهیم. در حالت کلی از مسائلی که در دکوراسیون داخلی مطب زیبایی باید به آن توجه شود می توان به موارد زیر اشاره نمود:

· شرایط بهتری برای مراجعه کنندگان فراهم آوریم.

· ملاک قرار دادن سیرکولاسیون.

· متراژ استاندارد و مناسب برای هر بخش

· رنگ بندی و ترکیب رنگ

· نورپردازی

· تهویه

· نحوه چیدمان که محیطی صمیمی و آرام حاصل شود.

طراحی داخلی مطب زنان و زایمان با دکوراسیون داخلی مخصوص

 

برای انجام طراحی داخلی مطب زنان و زایمان که زمینه فعالیت آن ها زنان و زایمان می باشد باید فضایی مرتبط با تخصص آنها طراحی کنیم.

با طراح داخلی مطب زنان، ارتباط بسیار موثری بین مطب و بیمار برقرار می کنیم.

در این طراحی استفاده از چوب ترمووود و رنگ سبز به منظور شبیه سازی فضای طبیعت می توانیم محیط آرامش بخشی را طراحی کنیم.

دکوراسیون داخلی مطب زنان در حیطه زنان و زایمان باید به نحوی باشد که حس آرامش و بدون استرس را به بیمار انتقال دهد.

بکار بردن گیاهان و آبناها، نورپردازی، تابلوهای جذاب و زیبای کودک یا مادر و فرزند و رنگ ها در دکوراسیون داخلی مطب متخصص زنان برای پویا نمودن فضا، کاهش اضطراب، آرامش و سلامتی مادران بسیار تاثیر گذار است‌.

طراحی داخلی مطب رادیولوژی و فیزیوتراپی با گروه معماری مهران طاهری

 

در طراحی داخلی مطب رادیولوژی و طراحی داخلی مطب فیزیوتراپی علاوه بر اجرای استانداردهای معماری، در نظر گرفتن فضای کافی و مناسب برای آنها رعایت کنید.

این فضا ها باید طبق استانداردها طراحی و پیاده شوند. برای طراحی و اجرای محیطی زیبا و کاربردی لازم است کار را به کاردان داد و سراغ گروه متخصصین این حیطه، گروه معماری مهران طاهری بروید و کار را به ایشان بسپارید. گروه معماری مهران طاهری با سابقه ی درخشان در حیطه طراحی داخلی فیزیوتراپی و رادیولوژی می توانند با بکار بردن ترند های روز دکوراسیون داخلی بهترین فضای عملکردی را برای شما به ارمغان می بخشد.

طراحی داخلی مطب مامایی با دکوراسیون داخلی خاص و زیبا

 

امروزه طراحی داخلی مطب مامایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا بیماران شرایط جسمی و روحی خاصی دادند که باید با رعایت نکات مهم و استانداردهای لازم طراحی آن را انجام داد. در طراحی و دکوراسیون داخلی مطب مامایی توجه به نکاتی از جمله موارد زیر بسیار مهم می باشد:

· داشتن حس آرامش بخش با ورود به مطب

· استفاده از کاغذ دیواری، مجسمه یا تابلوی مناسب

· استفاده از رنگ های گرم در دیوار ها وسایل

· نحوه چیدمان وسایل

قیمت طراحی و دکوراسیون داخلی مطب چقدر است؟

 

به صورت کلی اگر بخواهیم‌ قیمت طراحی داخلی مطب یا قیمت دکوراسیون داخلی مطب را بیان کنیم در واقع مبلغی معادل ۱۵ تا۳۰ درصد مبلغ تنخواه طرح شما می توانیم در نظر بگیریم. هرچند مخارج طراحی داخلی و بازسازی نمی تواند عدد ثابتی باشد و هر پروژه مطابق سبک دکوراسیون و … متفاوت است.

به عنوان مثال زمانی که بخواهید سالن پذیرش را تغییر دهید، نیاز به طراحی داخلی و نقشه تری دی آن قسمت از مطب یا کلینیک است که با دریافت وجه این عمل برای شما ارائه می شود. نکته مهم دیگر در قیمت طراحی داخلی شرکت یا شخص اجرا کننده طرح می باشد.

در طراحی مطب مامایی باید توجه بسیار زیادی نمود زیرا مراجعه کنندگان مادرانی هستند که منتظر به دنیا آمدن فرزندان خود می باشند و باید از استرس و دلهره دور باشند به همین دلیل باید با طراحی مناسب این مطب حس آرامش را برای آنها ایجاد کرد. استفاده از رنگ و نورپردازی مناسب و همچنین گیاهان و آبنماها نیز می توانند تاثیر دلپذیری ایجاد کنند. برای طراحی مطب مامایی باید از مبلمان های راحت استفاده کرد.

برای طراحی مطب چشم پزشکی نیز باید با رعایت اصول و استانداردها فضایی گرم و صمیمی به وجود آورد تا باعث ایجاد حس آرامش در مراجعه کنندگان شود. یکی از نکات بسیار مهم در طراحی مطب چشم پزشکی استفاده از رنگ های مناسب می باشد. نورپردازی مناسب نیز یکی دیگر از نکات مهم برای طراحی این مطب است و باید به گونه ای باشد تا تمام قسمت های مطب از نور کافی بهره مند شوند.
طراحی داخلی مطب نیز مانند دیگر مکان ها باید با توجه به اصول معماری اجرا شود. طراحی داخلی مطب با توجه به حال و روز مراجعه کنندگان صورت می گیرد.
امروزه دکوراسیون و طراحی داخلی مطب مانند دیگر مکان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد اما در کشور ما به آن توجه چندانی نمی شود. دکوراسیون داخلی مطب را با سلیقه و هزینه نسبتا کم نیز میتوان اجرا کرد. اجرای اصولی طراحی داخلی مطب دکتر باعث کاهش استرس بیمارانی که به مطلب مراجعه می کنند، خواهد شد. طراحی مطب دکتر باید با توجه به اصول و فضای مرتبط با پزشکی اجرا شود. اگر قصد دارید به دکوراسیون داخلی مطب پزشکی خود سروسامان دهید، توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

امروزه طراحی داخلی مطب در بین جامعه پزشکی موضوع مهمی است. با یک طراحی داخلی مطب زیبا می توانید حس اطمینان و اعتبار بیشتری در مراجعه کنندگان ایجاد کنید.

طراحی داخلی مطب پزشکان می توان گفت یکی از مهم ترین مواردی است که در آینده شغلی پزشکان تأثیرگذار خواهد بود. طراحی داخلی مطب دکتر و پزشکان در جذب بیماران نقش مهمی دارد، زیبایی و جلوه ای که محیط کاری شما دارد باعث افزایش اطمینان و آرامش بیشتر در بین مراجعه کنندگان خواهد شد. طراحی مطب پزشک نیازمند نکاتی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
دکوراسیون داخلی مطب پزشکی

طراحی داخلی مطب دندانپزشکی، طراحی داخلی مطب چشم پزشکی و طراحی دکوراسیون مطب مامایی هر یک ویژگی و نکات خاص خود را دارند، به عنوان مثال در طراحی داخلی مطب داندانپزشکی کودکان باید از رنگ ها و وسایل شاد و سرگرم کننده استفاده شود درحالی که در طراحی مطب اعصاب روان باید تا جایی که می شود از شلوغی به دور بود؛ اما ویژگی های مشترکی وجود دارد که در همگی طراحی مطب ها یکسان است.

در هنگام دیزاین و طراحی مطب دکتران سعی می شود که از کم ترین فضا بهترین استفاده شود، با طراحی داخلی درست و بهینه می توان فضاهای کوچک مطب را بزرگ تر و دلنشین تر جلوه داد. یک مطب شیک با دکوراسیونی منحصر به فرد اعتباری پزشکی شما را بالا خواهد برد. شما می توانید از ایده های نو در طراحی مطب خود بهره ببرید، یکی از این ایده ها اضافه کردن قسمت پذیرایی به مطب خواهد بود.

طراحی و دکوراسیون داخلی مطب تنها به خرید وسایل شیک محدود نمی شود بلکه ترکیب رنگی وسایل و دیوار ها، نوع چیدمان وسایل و نور پردازی نیز از فاکتور های اصلی دکوراسیون مطب پزشکی محسوب می شود. بیشترین حساسیتی که باید در طراحی دکوراسیون داخلی مطب بکار ببرید، سالن انتظار است. طولانی ترین مدتی که مراجعه کنندگان در مطب پزشک خود می گذرانند در اتاق انتظار است در نتیجه باید طراحی و دکوراسیون آن بهینه و دلنشین باشد.

انتخاب و چیدمان مبلمان، میز، تابلوها و… در فضای اتاق انتظار باید به گونه ای باشد که حتی با یک نگاه، احساس اعتماد و آرامش در فرد ایجاد شود. برای ایجاد یک محیط صمیمی و آرام در سالن انتظار می توانید از پخش کنندهٔ موسیقی، رادیو و تلویزیون بهره ببرید. استفاده از وسایل تزئینی ساده و در عین حال شیک در محیط سالن انتظار یکی از اصول طراحی داخلی محسوب می شود؛ نصب آثار هنری، تابلوهای نقاشی فاخر، گلدان ها زیبا به همراه گل های طبیعی و… بسیار فضای سالن انتظار را زیبا و در عین حال آرامش بخش خواهد کرد.

طراحی و دکوراسیون مطب دندان پزشکی نیز مانند دیگر مطب ها از اهمیت خاصی برخوردار است. اغلب اوقات مراجعه کنندگان به مطب دندان پزشکی درد زیادی را تحمل می کنند در نتیجه باید محیط اطراف آن ها را به گونه ای طراحی کنید که کمی احساس آرامش بیشتری کنند. در دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی باید از مبلمان و صندلی های کاربردی و راحتی استفاده کنید و بهتر است چند میز عسلی کوچک در کنار صندلی ها و مبلمان برای قرار دادن مجله و بروشور های آموزشی بگذارید.

امروزه بسیاری از طراحان در چیدمان دکوراسیون مطب دندانپزشکی از آکواریوم های بزرگ و کوچک استفاده می کنند. یکی از مواردی که در طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی می توانید انجام دهید، نصب مدارک شناسایی و مدارک تحصیلی، گواهینامه ها و دیپلم ها افتخار قاب شدهٔ پزشک است، این مورد نشان می دهد که پزشک مورد نظر اعتبار خاصی در جامعه پزشکی داراست و همین عامل باعث اطمینان بیشتر مراجعه کنندگان خواهد شد.

نور پردازی یکی از مهم ترین ویژگی های طراحی هایی چون طراحی مطب دندانپزشکی کودکان است. تا جایی که ممکن است سعی کنید از فضاهایی استفاده کنید که پنجره های بزرگ و زیادی داشته باشد. نورپردازی مناسب مطب باعث می شوند مراجعه کنندگان احساس راحتی و آرامش بیشتری کنند. بهتر است در نور پردازی اتاق انتظار از نور های نقطه ای استفاده شود تا روشنایی ملایم و غیر مستقیم باشد. نورپردازی اتاق پزشک نیز مانند سالن انتظار باید به گونه ای باشد که نه زیاد تاریک و نه زیاد روشن باشد، نورپردازی ملایم باعث می شود محیط اتاق پزشک برای مراجعه کنندگان دنج و آرامش بخش باشد.

انتخاب رنگ مطب همیشه از گزینه هایی است که نسبت به آن کمی بی توجهی می شود در حالی رنگ دیوار ها و رنگ وسایل باید با هم منطبق باشند تا سلیقه ی شما را به خوبی نشان دهند. انتخاب رنگ ها نیز مانند موارد دیگر باید آرامش را به مراجعه کنندگان القا کند، بهترین گزینه ها می تواند سبز، آبی و سفید باشد.

طراحی داخلی درمانگاه از اهمیت بسیار بالایی برخودار می باشد.درطراحی داخلی درمانگاه باید بسیاری از جوانب را درنظر گرفت که اینکار توسط افراد مجرب صورت میپذیرد