طراحی داخلی لابی نقش مهم در ایجاد احساس مناسب افراد در آن محیط دارد. طراحی داخلی لابی باید منطبق با نیازهای افرادی که از آن محیط بهره می برند باشد

شما می توانید جهت مشاوره و دریافت خدمات طراحی با شماره تلفن 09121075978 در تماس باشید

پروزه طراحی لابی طبقه 21

محل پروژه : برج کوروش- مجتمع دوما – تهران

مساحت : 40 متر مربع

کارفرما : دکتر توفیقی

سبک طراحی : مدرن

سال :1402

پروزه طراحی لابی رادین

محل پروژه : چیتگر – تهران

مساحت : 400 متر مربع

کارفرما : بنیاد تعاون ناجا

سبک طراحی : مدرن

سال :1402

پروزه طراحی لابی طبقات برج رادین

محل پروژه : چیتگر – تهران

مساحت : 400 متر مربع

کارفرما : بنیاد تعاون ناجا

سبک طراحی : نئوکلاسیک

سال :1398

پروزه طراحی لابی امیر

محل پروژه : کاشانک – تهران

مساحت : 120 متر مربع

کارفرما : آقای پارسانژاد

سبک طراحی : نئوکلاسیک

سال :1401

پروزه طراحی لابی برج های دوما -برج کوروش

محل پروژه : جردن – تهران

مساحت : 150 متر مربع

کارفرما : مدیریت برج های دوما

سبک طراحی : مدرن

سال :1401

طراحی داخلی لابی مسکونی
یکی دیگر از نمونه های طراحی داخلی لابی، طراحی لابی آپارتمان می باشد. در طراحی داخلی مسکونی باید از خلاقیت های متفاوتی استفاده کرد. لذا طراحی لابی مجتمع مسکونی با طراحی داخلی لابی هتل بسیار متفاوت می باشد. نکته قابل ذکر آن است که دکوراسیون لابی اپارتمان می تواند ساده تر باشد لذا افراد از آن کمتر استفاده می نمایند و زمان کمتری در آن سپری می نمایند. اما در دکوراسیون لابی ساختمان نیز می توان با استفاده از ایده های خلاقانه و نوگرایانه محیط ورودی ساختمان را به طوری زیبا کرد، که ساختمان شیک و با شکوه به نظر برسد. در طراحی داخلی لابی مجتمع مسکونی نیز می توان از وسایلی که در لابی هتل استفاده می شود، مانند مبلمان، مجسمه، نورهای تزئینی و گلدان استفاده کرد. اما این وسایل و تزئینات می تواند کمی کمتر باشند.

طراحی داخلی لابی هتل، آپارتمان و بیمارستان

طراحی داخلی لابی صنعتی حرفه ای و شناخته شده است، هنر و یا صنعتی که به ارتقا فضای داخلی یک ساختمان برای دستیابی به یک محیط سالم و زیبا کمک می کند. در طراحی دکوراسیون لابی ساختمان، فضا به شکلی تغییر می یابد که مکانی برای آرامش و آسایش افراد باشد، و نیازهای افراد را با توجه به نحوه استفاده از فضا برطرف نماید. در طراحی لابی هتل به این جهت که افراد بیشترین ارتباط را با فضاهای داخلی دارند و بیشتر وقت خود را در این فضاها می گذرانند لازم است محیط زیبا، دلنشین و آرام بخش باشد. محیطی که پاسخگوی نیازهای بصری و اساسی افراد باشد. طراحی لابی با هدف بهینه سازی و ایجاد چنین فضاهایی است.
طراحی داخلی لابی مسکونی

رنگ ها در طراحی لابی مسکونی نقشی شگفت انگیز بازی می کنند. سبک خاصی که برای دکوراسیون لابی اپارتمان استفاده می کنیم لازم است با سایر اجزا و معماری ساختمان تطابق داشته باشد، این امر باعث ایجاد فضایی مدرن و آرام بخش برای افرادی که از بیرون وارد آپارتمان و یا مجتمع مسکونی می شوند، خواهد بود. طرح های زیاد و متنوعی که می تواند الهام بخش شما در انتخاب لوازم برای طراحی لابی آپارتمان باشد؛ طراحی زیبای لابی نشان دهنده نوع شخصیت اهالی ساختمان است. پس از مشخص نمودن سبک مورد نظر خود رنگ هایی که می خواهید برای دیزاین استفاده کنید، را به گونه ای هارمونیک و البته کارشناسانه مشخص کنید. طراحی لابی مجتمع مسکونی شگردهایی دارد که با رعایت آن محیط را برای خود و اهالی ساختمان دلنشین می نمایید.

طراحی داخلی لابی مسکونی
طراحی داخلی لابی هتل

لابی هتل ها به طور معمول محل استراحت و انتظار و گاهی قرارهای کاری است. اولین نقطه ای که مسافران و افراد با آن مواجه می شوند لابی هتل است و آخرین نقطه ای که مسافران و افراد از آن می گذرند نیز لابی است، بنابراین طراحی داخلی لابی نقش تعیین کننده و مهمی در تعریف یک مکان دارد. زیرا افراد و مسافران بر اساس آن استنباط می کنند که محیط یک هتل یا ساختمان مناسب است و یا مورد پسند نیست.

در طراحی داخلی لابی به جز مدرن بودن باید نیازهای مشتریان را در نظر گرفت. نوع مبلمان و دکور مناسب، نورپردازی و استفاده از مجسمه ها، تابلو ها و هر آنچه که مربوط به دکور است نقشی تاثیرگذار در جلوه و زیبایی لابی هتل دارد. دکوراسیون لابی باید به گونه ای باشد که مهمان ها با هر هدفی که از آن استفاده می کنند، احساس رضایتمندی داشته باشند. برای طراحی داخلی لابی رنگ ها و بافت ها تاثیر شگرفی بر میزان نور محیط دارند. همیشه این نکته را در نظر داشته باشید استفاده از رنگ های هماهنگ و یا در یک طیف سایه و روشن تاثیر زیادی در ایجاد فضایی آرام بخش و مدرن خواهد داشت . استفاده از یک رنگ در طراحی داخلی لابی موجب یکنواختی زیاد خواهد شد، بنابراین برای ایجاد فضایی چند منظوره از رنگ هایی بدون تضاد با یکدیگر و یکدست استفاده نمایید.

طراحی لابی کلاسیک

اغلب هنگام شنیدن نام لابی به یاد هتل ها می افتیم. لازم است اشاره کنیم طراحی داخلی لابی برای سایر مکان ها هم لازم است. طراحی لابی هتل با سایر موارد از قبیل طراحی لابی آپارتمان و طراحی داخلی لابی مسکونی متفاوت است. قبل از هر چیز مبلمان در هر کدام از این موارد متفاوت انتخاب می شود، که بر اساس اصطلاحا فضای دعوت مبلمان متفاوتی برای این مکان ها انتخاب می شود.

همینطور طرح های متفاوتی از مبلمان برای کاربردهای متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد. دکوراسیون لابی بسته به نوع پوشش دیوارها و یا فضا می تواند به شکل اتاقی برای ملاقات های رسمی تنظیم شود و یا می تواند ساختاری شبیه اتاق نشیمن داشته باشد. رنگی که برای دیوارهای یک لابی استفاده می شود می تواند فضا را ایجاد کند یا بشکند این یک اصطلاح در طراحی داخلی کلاسیک است. در طراحی داخلی کلاسیک بیشتر یک رنگ غالب مورد استفاده قرار می گرفت اما در سبک مدرن می توان از پالت رنگی مناسب استفاده کرد. رنگ هایی مانند قهوه ای یک ساختار کلاسیک به فضا می بخشد.

طراحی لابی کلاسیک
طراحی لابی بیمارستان

برای یک بیمارستان طراحی داخلی ضرورتی ندارد، اما این تصوری است اشتباه! طراحی لابی بیمارستان و سایر مراکز بهداشتی و درمانی به جهت ایجاد فضای مناسب برای بیمار یک ضرورت است. انتخاب یک کف مناسب برای لابی بیمارستان مهمترین نکته ای است که باید مد نظر قرار گیرد. اولین چیزی که یک بیمارستان آینده نگر باید مد نظر قرار دهد این موضوع است که لابی اولین بخشی است که بیمار با آن سروکار دارد، پس انتخاب یک طراحی ایمن و راحت و با کیفیت برای یک بیمارستان بخش مهمی از طراحی بیمارستان می باشد که در زمینه های رقابتی طراحی زیبای لابی می تواند تمایز کلیدی ایجاد نماید. به هر صورت دکوراسیون داخلی لابی چه مدرن باشد و چه کلاسیک لازم است پاسخگو و منطبق با نیازهای افراد در آن محیط باشد.

نقش مبلمان در طراحی داخلی لابی مسکونی

انتخاب درست مبلمان وسایل برای هر کدام از قسمت های لابی به طور حتم به زیباتر شدن طراحی داخلی لابی مسکونی و آپارتمان‌ ها کمک زیادی خواهد کرد. با این حال لازم است بدانید نکته بسیار مهمی که در انتخاب این مبلمان برای دکوراسیون لابی ساختمان باید به آن توجه شود، تطابق داشتن لوازم دکوراسیون، پلان، موقعیت فضا و همچنین کاربرد آن می باشد به طوری که می توان در فضای نشیمن لاوبی از نیم ست مبلمان استفاده کرد و در صورت کمبود جا نیز امکان جا دادن یک کاناپه و یک میز به طور حتم نیاز افراد را برآورده خواهد کرد. در قسمت نگهبانی نیز همانطور که ذکر شد استفاده از میز و صندلی جهت قرار گرفتن نگهبان در پشت آن ضروری می باشد. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که در خصوص لوازم دکوراسیون لابی باید دقت داشته باشید که این لوازم باید محکم و مقاوم بوده زیرا نسبت به لوازم کاربردی در منزل بیشتر مورد استفاده قرار گرفته و افرادی با فرهنگ‌ها و گروه‌های سنی مختلف قرار است از آن استفاده کند با این حال به طور حتم احتمال صدمه دیدن آن افزایش پیدا خواهد کرد. با این تفاسیر می‌توان گفت استفاده از مبلمان فلزی و مبلمان که ترکیبی از چوب، فلز و پارچه است برای محیط ها مناسب بوده که هم دارای نمای ظاهری زیبایی بوده و برای طراحی لابی مسکونی قیمت کمی دارد.

فراموش نکنید مجتمع تجاری برحسب کارکرد، بازدیدکننده و مهمان های بسیاری در طول روز دارد. این بنا می تواند نشانی از پرستیژ کاری و بیزینس شما باشد. پس در انتخاب خود دقت کنید و برای طراحی لابی تجاری سنگ تمام بگذارید.
نورپردازی لابی تجاری

یکی از مهمترین نکات در دکوراسیون لابی تجاری بحث نورپردازی است. بخشی از شکوه بنای تجاری مدیون نورپردازی و لوسترهای استفاده شده است. نورپردازی در طراحی فضای لابی علاوه بر روشنایی منجر به آرامش در محیط و زیبایی نیز می شود. برای زیباتر شدن فضای لابی از لوسترهای بلند و باشکوه استفاده کنید. البته در انتخاب لوستر ابعاد فضا را نیز مدنظر قرار دهید. آباژورهای شیک و بلند و لامپ های هالوژن نیز در زیبایی دکوراسیون و طراحی لابی تجاری موثر است و فضا را زیباتر نشان خواهد داد.
کفپوش و دیوارپوش لابی تجاری

جنس و متریال کفپوش و دیوارپوش در طراحی داخلی لابی تجاری کلاسیک و مدرن اهمیت بسیاری دارد. علاوه بر هارمونی بین این متریال با نوع نورپردازی شما باید از جنس های مقاوم و باکیفیت استفاده کنید. در طراحی لابی تجاری فراموش نکنید که تردد بالا کفپوش فضا را به شدت تحت تاثیر اصطکاک و آسیب قرار خواهد داد، پس بهتر است از کفپوش های سنگی با رنگ روشن استفاده کنید. بهتر است سنگ انتخابی شما گرانیتی نباشد تا موجب لیز خوردن نشود. همچنین رنگ تیره در این مکان ها گرد و غبار و آلودگی را بیشتر نشان می دهد، پس رنگ های روشن انتخاب بهتری است.

طراحی لابی هتل را می توان یکی از مهمترین موارد قابل توجه دانست که در طراحی لابی هتل باید به مدل، رنگ، سبک و …توجه داشته و پس از انتخاب طرح اقدام نمایید

طراحی داخلی لابی را می توان در محیط هایی چون بیمارستان، هتل و آپارتمان ها صورت داد. در این متن طراحی داخلی لابی را بررسی خواهیم کرد.

طراحی داخلی لابی و نکات مرتبط با آن

یکی از طراحی هایی که می توان در محیط ساختمانی که لابی در آنها موجود می باشد استفاده کرد، طراحی داخلی لابی می باشد. دکوراسیون لابی از جهات مختلفی می تواند، متفاوت باشد افرادی که قصد طراحی آن را دارند باید با استفاده از طرح های متفاوت و ایده های نوین بهترین طراحی را در محیط خود صورت دهند. طراحی داخلی لابی را می توان یکی از طراحی های پر اهمیت دانست. لذا در مورد این طراحی یک سری از هزینه ها موجود می باشد که افراد باید با توجه به آن بهترین طراحی را صورت دهند. این طراحی در محیط های مختلفی صورت می گیرد و بسته به نوع محیط می تواند تفاوت هایی را داشته باشد. چنانچه افراد در طراحی لابی هتل، طراحی لابی آپارتمان و… بتوانند از ایده های نوین استفاده نمایند، توانسته اند که بهترین نمای ورودی را برای هتل و یا آپارتمان خود به وجود آورند. لذا ما در این متن سعی بر این داریم تا نکات و سوالاتی که پیرامون طراحی داخلی لابی موجود می باشد را بررسی نماییم.

طراحی داخلی لابی یکی از مهم ترین اصول یک ساختمان یا بنا است. شما می توانید جهت طراحی داخلی لابی ساختمان خود با شرکت ما تماس حاصل نمایید.
اصول و چگونگی طراحی داخلی لابی
لابی مکان ارتباطی بین فضای بیرون و داخل ساختمان است. لابی یک منطقه انتظار است که می تواند با مبلمان، لوستر های شیک، دیوار های منقوش شده و تابلوهایی با سبک های مدرن و کلاسیک به همراه آبشار های مصنوعی و مجسمه ها زیبا شود. سبک طراحی داخلی لابی باید طوری چشم انداز باشد که در نگاه اول بیننده را به خود جذب کند. در ادامه ما اصول و موازین دقیق طراحی داخلی لابی استاندارد را به شما عرضه می کنیم تا بتوانید یک فضای زیبا و دلنشین در منطقه ی ورودی ساختمان یا هتل خود ایجاد کنید.

طراحی داخلی لابی در ساختمان بسیار مهم است زیرا فضای عمومی می باشد. برای طراحی داخلی لابی می بایست به نورپردازی، دیوارپوش ها کفپوش ها توجه ویژه نمود.

نکاتی درباره طراحی داخلی لابی ساختمان

یکی از قسمت های مهم در ساختمان ها، هتل ها، بیمارستان و مجتمع های بزرگ، لابی آنها است. به همین دلیل طراحی داخلی لابی در این محیط ها بسیار با اهمیت است و دکوراسیون مناسب آن می تواند سبب خوشایندی ساکنین و مهمانان در بدو ورود آنها شود. لابی معمولا از قسمت هایی مانند نشیمن و نگهبانی تشکیل می شود که به عنوان یک فضای عمومی همه روزه محل عبور و مرور ساکنان و یا مراجعه کنندگان است. بنابراین می بایست در طراحی دکوراسیون لابی ساختمان نهایت توجه و سلیقه را به کار برد تا محیطی دلنشین و امن و در عین حال زیبا باشد.
دکوراسیون لابی ساختمان

فضای لابی فضایی عمومی است که در بدو ورود، ساکنین ساختمان از آن محل عبور می کنند. بنابراین لازم است که طراحی داخلی لابی می بایست به گونه ای باشد که نیازهای ساکنین آن به خوبی برطرف شود. اغلب لابی ها در طبقه همکف ساختمان هستند و در طراحی لابی عمدتا سقف ها بلند هستند. به دلیل این که این فضا عمومی است، چه در طراحی لابی هتل و چه در طراحی لابی مجتمع مسکونی می بایست نکاتی رعایت شوند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. لازم است که در طراحی دکوراسیون داخلی لابی به متراژ بنا توجه شود. در هر ساختمانی لابی دارای دو قسمت نشیمن و نگهبانی است که دکوراسیون لابی برای هر یک از این قسمت ها متفاوت است.
طراحی دکوراسیون لابی اپارتمان

قسمت نشیمن یکی از قسمت های مهم در طراحی داخلی لابی است. در این محیط با قرار گرفتن میز و صندلی محیطی شبیه به اتاق نشیمن ایجاد می شود و مختص به نشستن افراد ساکن آپارتمان، هتل و یا بیمارستان می باشد. برای طراحی داخلی لابی در نظر گرفتن اشیاء دکوری زیبا برای بهره مندی از فضای موجود قابل توجه است. در صورتی که طراحی داخلی لابی به درستی و طبق اصول مناسب ساختاری صورت گیرد علاوه بر این که برای افراد ساختمان صرفه بیشتری خواهد داشت، فضایی زیباتر و دلنشین تر را نیز تجربه خواهند کرد.

علاوه بر فضای نشیمن در طراحی داخلی لابی مسکونی و یا هتل، قسمت نگهبانی نیز اهمیت ویژه دارد. به منظور برقراری امنیت و آسایش برای ساکنان ساختمان این فضا طراحی شده است و افرادی به صورت شبانه روزی استخدام می شوند تا عبور و مرور افراد را کنترل کنند. در طراحی لابی آپارتمان وجود یک پیشخوان برای قسمت نگهبانی و امکانات مخابراتی برای ارتباط برقرار کردن با ساکنین امری ضروری است. این امر علاوه بر ایجاد امنیت در طراحی داخلی لابی، به ساکنین نیز این امکان را می دهد تا در صورت نیاز به اطلاعات و ارتباط با نگهبان به راحتی بتوانند این کار را انجام دهند.

نکاتی درباره طراحی داخلی لابی ساختمان
طراحی داخلی لابی هتل

دکوراسیون داخلی لابی در هتل ها به دلیل این که ورودی مهمانانی است که برای اولین بار وارد آن می شوند بسیار مهم است زیرا احساس اولیه افرادی که وارد محیط می شوند بسیار با اهمیت است. این موضوع در طراحی لابی بیمارستان نیز از نظر امنیت و ایجاد حس نظافت و پاکیزگی امر مهمی است. طراحی داخلی لابی این دسته از مکان های عمومی نظیر هتل ها را می بایست به دست افرادی مجرب در زمینه طراحی دکوراسیون واگذار نمود. به عنوان مثال استفاده از انواع دیوارپوش ها و کفپوش های متناسب با محیط در زیباتر جلوه کردن طراحی داخلی لابی بسیار با اهمیت است.

کفپوش های مناسب در طراحی لابی مسکونی و یا طراحی لابی هتل به دلیل حمل و نقل اسباب و اثاثیه ساکنین و یا مسافران اهمیت زیادی دارد و بهتر است در طراحی لابی کلاسیک از رنگ های روشن در کفپوش ها استفاده شود. همین طور بهتر است در طراحی داخلی لابی از فرش و گلیم استفاده نشود زیرا جابجا شده و یا لیز می خورند. برای رنگ آمیزی دیوارها نیز می توانید از رنگ روغن و یا کاغذ دیواری استفاده کنید. استفاده از رنگ های روشن در دیوارپوش ها نیز سبب می شود تا وسعت فضا و نور محیط بیشتر شود؛ علاوه بر این که زیبایی ظاهری بسیاری نیز دارد.
وجود روشنایی مطلوب در لابی ساختمان

برای نورپردازی لابی می توانید از چراغ های تزیینی و یا غیر تزیینی استفاده کنید. برای استفاده از هر یک از چراغ ها جهت روشنایی، می بایست به نکاتی از قبیل ارتفاع نصب چراغ، محل قرارگیری آنها، رنگ نور چراغ و تناسب آن با رنگ دیوارپوش و کفپوش ها توجه نمود. نورپردازی مناسب در طراحی داخلی لابی اهمیت بسیار زیادی در گیرایی و زیبایی لابی، به ویژه لابی هتل ها دارد زیرا اولین دیدگاه مهمانان را در پی خواهد داشت.

اصول و چگونگی طراحی داخلی لابی
طراحی لابی هتل
سرسرای بزرگ ورودی یا همان لابی در هتل ها باید، یک فضای زیبا و آرامش بخش با دسترسی آسان و به همراه کانتری شیک و پرسنل وظیفه شناس برای راهنمایی و استقبال و بدرقه کردن مهمان ها باشد. در طراحی داخلی لابی هتل، کفپوش مناسب حرف اول را می زند. استفاده از فرش و موکت می تواند گزینه ی خوبی باشد. جنس و رنگ فرش و موکت به کار برده شده در لابی باید به گونه ای باشد که فضای دلپذیری را ایجاد کرده و سبب راحتی مهمان ها شود.
البته در دکوراسیون داخلی لابی هتل می توان از متریال گران تری همچون سنگ های گرانیتی و یا سنگ های تیشه ای و سرامیک ها با طرح های مختلف استفاده نمود.

اصول و چگونگی طراحی داخلی لابی
نورپردازی در دکوراسیون لابی
لابی هم مثل هر مکان دیگر با یک نورپردازی مناسب، جلوه ی خاصی پیدا می کند که می تواند در نگاه اول، مهمان ها را به خود جلب کند. این نورپردازی ها با بعد دادن به دیوارها و سقف توسط چراغ های تزئینی و هالوژن ها، چراغ های دیوارکوب در سقف و یا در کف و با آباژور های پایه بلند و پرده های کریستالی می تواند فضای دلنشین و جذابی به لابی بدهد.

اصول و چگونگی طراحی داخلی لابی
طراحی لابی مجتمع مسکونی
فضای بسیار زیاد این مجتمع ها و رفت و آمدهای زیاد موجب شده است که در طراحی لابی آپارتمان ها مکانی را در نظر بگیرند که مورد استفاده ی عموم ساکنین قرار بگیرد و این طراحی لابی مسکونی باید طوری باشد که نیاز های همه ی ساکنین را برآورده سازد. همچنین دکوراسیون لابی اپارتمان باید فضایی جدا از حیاط و پارکینگ مجتمع باشد. لابی های مجتمع های بزرگ همراه با سقف های بلند، در طبقه همکف ساختمان قرار دارد و مکانی است که هنگام ورود به آپارتمان از آنجا عبور خواهید کرد. لابی ساختمان شامل بخش نگهبانی و نشیمن است که با طراحی های خاص پذیرای مهمانان غریبه، که ساکنین نمی خواهند وارد مکان های خصوصی خانه شان شوید، است. البته جلسات کوتاه نیز در این مکان برگزار می شود. دکوراسیون لابی ساختمان با مبل و وسایل تزئینی مثل مجسمه و گلدان و چراغ آویز و با دیوار هایی با پوشش سنگ یا چوب و با کفپوش های سنگی با نقوش زیبا مزین می شود.
در طراحی داخلی لابی مسکونی اصولاً از دوربین های مدار بسته و دزدگیر برای امنیت بیشتر استفاده می شود و اگر در فضای لابی تا راهرو و آسانسور از گیاهان طبیعی و یا مصنوعی استفاده شود، فضا بسیار شیک می شود.

اصول و چگونگی طراحی داخلی لابی
طراحی لابی بیمارستان
در محیط های بیمارستانی، مواردی همچون لوازم گرمایشی و سرمایشی، نور پردازی ها و لوازم دکوراسیونی، پوشش دیوارها و غیره باید با نیازهای بیماران و مراجعه کنندگان، هماهنگ باشد. در بیمارستان به علت فضای درمانی و وجود انواع آلودگی ها و میکروب ها باید پوشش دیوار ها طوری طراحی شوند که قابل شست و شو باشد. به طور کلی، پوشش دیوار ها و کف باید از سنگ و سرامیک قابل شست و شو باشد و هر چه سطح صیقلی تر باشد، شست و شو راحت تر خواهد بود. رنگی که در فضای لابی بیمارستان از آن استفاده می شود باید با چیدمان لابی هماهنگ باشد و یک فضای آرامش بخشی را به بیماران با ناراحتی های جسمی و روحی بدهد. اصولاً در بیمارستان ها از رنگ های شاد و ملایم استفاده می کنند. وجود یک تلویزیون در لابی می تواند باعث سرگرمی مراجعه کنندگان در حال انتظار باشد.
طراحی داخلی لابی توسط شرکت ما
شرکت ما با کارشناسانی کار آزموده و خبره، می تواند بهترین و شیک ترین فضای لابی را برای شما فراهم کنند. طراحی داخلی لابی بسیار اهمیت دارد و باید با وسواس خاصی طرح بندی شود. شما می توانید برای مشاوره به سایت ما مراجعه نمایید و با شماره تماس های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید. شرکت ما انواع مختلف طراحی ها اعم از طراحی لابی کلاسیک تا مدرن را ارائه می دهد تا شما بتوانید به راحتی بین گزینه های متعدد، طراحی داخلی لابی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

امروزه تنوع در طراحی داخلی لابی بسیار زیاد است. انتخاب فضا و در مقابل طراحی داخلی لابی براساس معماری از نکات کلیدی در حفظ و یکپارچگی فضامی باشد.
اصول طراحی داخلی لابی بر اساس معماری فضا
امروزه دکوراسیون داخلی به سمت و سویی حرکت کرده که روز به روز طراحی هایی جدید را می بینیم. مدرنیته بودن در دکوراسیون داخلی می تواند براساس چیدمان وسایل، طرح و رنگ و یا کل فضا باشد. طراحی مدرن لابی نیز از جمله طراحی های داخلی است که بایستی نکات ویژه ایی را در آن رعایت کرد تا هماهنگی در بین دکوراسیون و فضای داخلی شکل گیرد. حال این طراحی می تواند برای لابی هتل، لابی بیمارستان، لابی اداره و یا لابی آپارتمان باشد. نکته اینجاست که بایستی متناسب با فضای کلی و فعالیتی که در آن فضا صورت می گیرد طراحی لابی را پیاده سازی کرد. در ادامه متناسب ترین طراحی داخلی لابی را برای فضا های مختلف شرح می دهیم.
طراحی داخلی لابی را از کجا شروع کنیم؟:

طراحی داخلی لابی اداری به جهات گوناگونی از قبیل کسب اطلاعات و استراحت و انتظار می باشد بدین خاطر طراحی داخلی اداری لابی اداری توسط متخصصان حرفه ای انجام می شود.

عوامل تاثیر گذار طراحی داخلی لابی اداری

وجود لابی در ساختمان های اداری مفهوم بسیار گسترده ای دارد بدین دلیل طراحی داخلی لابی اداری باید توسط متخصصان طراحی داخلی انجام شود. اغلب لابی جهت ارتباط افراد با منشی و کسب اطلاعات اولیه و ارائه راهنمایی های ابتدایی به افراد، استراحت و مشورت افراد با یکدیگر طراحی می شود که می تواند تاثیر بسزایی بر رفتار و واکنش افراد داشته باشد. به صورت کلی طراحی داخلی لابی اداری کلاسیک و مدرن بیشتر از سمت افراد انتخاب و پسندیده می شود.

طراحی داخلی لابی

در طراحی داخلی لابی اداری همواره فضایی به قرارگیری میز منشی و مبلمان انتظار اختصاص داده می شود که میزان فضا به مساحت کلی اداره و تعداد مراجعه کنندگان در ارتباط می باشد در واقع در صورتی که اداره تعداد مراجعین بالایی داشته باشد باید در لابی فضایی مناسب برای تمامی آنها فراهم و طراحی شود که اغلب طراحان با توجه به نوع فعالیت و افرادی که به اداره مراجعه می کنند اقدام به طراحی فضای لابی می نمایند.

سقف لابی تجاری را فراموش نکنید

سقف لابی تجاری همچون دیگر فضاها باید بازتابی از کارکرد بنا و البته با دیزاین مناسب باشد. در دکوراسیون و طراحی لابی تجاری بهترین انتخاب برای سقف دکوراتیو با طرح های کلاسیک و مدرن بنا بر نوع دیزاین و طراحی شماست. در طراحی لابی تجاری، دیزاین سقف حتما باید متناسب با نورپردازی باشد تا هارمونی و شکوه فضا را حفظ کند.
نگهبانی و نشیمن

در ابتدای متن اشاره کردیم که لابی هر بنایی احتیاج به قسمت نگهبان و فضای نشیمن برای مراجعان دارد. فضای اختصاصی نگهبان در دکوراسیون و طراحی لابی تجاری نیاز به میز و امکانات ارتباطی با مدیریت و واحد ها را دارد. فضای نگهبانی با توجه به تامین امنیت ساکنان و البته پاسخگویی به مراجعان بهتر است نزدیک به ورودی بنا تعبیه شود.

از سوی دیگر، گاهی مراجعان باید منتظر بمانند و یا فضایی را برای گفتگو داشته باشند. با توجه به کارکرد تجاری بنا در طراحی لابی تجاری نشیمن فضایی مهم و ضروری است. این قسمت بهتر است با مبلمان و میز متناسب با دیوارپوش ها طراحی شود. نورپردازی خوبی داشته باشد و از تهویه هوا برخوردا باشد.

در انتها نیز باید اشاره کوچکی به قیمت طراحی و دکوراسیون لابی تجاری داشت. کارفرما بنا بر متریال و مصالح مورد استفاده، طراحی و دیزاین انتخابی مشتری، اکسسوری ها و تزئینات مورد استفاده، لوستر و نورپردازی ها پکیجی را تهیه کرده و برای معماری داخلی لابی به مشتری ارائه می دهد. در این پکیج تمام اصول و نکات مورد نیاز دکوراسیون لابی تجاری مدنظر قرار گرفته و با توافق مشتری اجرا خواهد شد.

گام اول در طراحی داخلی مدرن رنگ است. یعنی فضایی را که مد نظر دارید به صورت منسجم و یک دست در نظر بگیرید. حال در ذهنتان تصور کنید که چه ترکیب رنگی هایی متناسب با فضا است. در این جا بهتر است که از ترکیب چند رنگ استفاده کنید. البته ترکیبی ملایم و زیبا را انتخاب کنید تا حد تعادل رعایت شود. نه آنقدر از رنگ های روشن استفاده کنید که فضا را خسته کننده کند و نه آنقدر از رنگ های تیره استفاده کنید که فضایی بی روح را به مخاطب القا کند. زمانی که رنگ فضا را انتخاب کردید به راحتی می توانید براساس ترکیب رنگی چیدمان وسایل و رنگ آن ها را نیز انتخاب کنید. معمولا مبلمان و یا میز و صندلی معمول ترین وسایلی هستند که در لابی بیشتر به چشم می آیند. رعایت نکات ریز و سلیقه به خرج دادن در آغاز کار می تواند نتیجه ای مطلوب و طراحی زیبایی را از طراحی داخلی لابی به شما بدهد.

چرا امروزه طراحی داخلی لابی مهم می باشد

سوالی که پیش می آید این است که چرا امروزه طراحی داخلی لابی بسیار اهمیت پیدا کرده است و باید در محیط های مختلف از آن استفاده شود. در مورد این سوال می توان گفت که طراحی داخلی لابی مسکونی امروزه به عنوان یکی از اصول در ساخت آن ها مورد توجه می باشد و ساختمانی هایی که تعداد واحدهای آن زیاد می باشد، باید یک لابی برای انتظار داشته باشند. لذا از طرفی طراحی لابی مسکونی یک شکل خوب و موجه به ورودی ساختمان می دهد. این اهمیت تنها برای طراحی لابی مجتمع مسکونی نمی باشد و طراحی داخلی لابی هتل و حتی طراحی لابی بیمارستان از اهمیت بالایی برخوvدار می باشد. این اهمیت از چندین دهه قبل در مورد هتل ها به چشم می خورد. لابی بیمارستان و یا محیط های درمانی بیشتر جایی برای انتظار برای رسیدن نوبت و یا مکانی برای همراهان بیمار می باشد. پس می توان گفت طراحی داخلی لابی باید به گونه ای باشد که جذاب بوده و افراد را در خود جذب نماید. لذا اهمیت طراحی لابی در کاربردی بودن این محیط به چشم می خورد.

دکوراسیون داخلی لابی هتل

یکی از مهمترین موارد قابل توجه در طراحی داخلی لابی هتل را می توان دکوراسیون لابی دانست که در این رابطه باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید. نحوه صحیح قرار گرفتن اقلام می تواند بر نظم و زیبایی لابی نیز کمک نماید که به همین دلیل ابتدا باید دکوراسیون هتل را تعیین نمایید. نحوه تعیین کردن دکوراسیون هتل می تواند از روی یک عکس و یا طرح نیز باشد، به این منظور که می توانید طرح های انجام شده را مشاهده نموده و پس از بررسی ها و اعلام نیاز های خود و طبق مکان، بهترین طرح را انتخاب نمایید. همچنین باید توجه داشته باشید که تمامی وسایل مورد نیاز را باید به خوبی بچینید و هیچگونه کمبودی در لابی نداشته باشید. دکوراسیون دیوار ها را نیز باید مورد بررسی قرار دهید و به آن دقت داشته باشید. چرا که زیبایی دیوار ها می تواند بر زیبایی کلی فضا کمک نماید. قرار دادن مبلمان در لابی یکی از ضروریات می باشد چرا که پس از رسیدن از سفر طولانی فرد نیاز به استراحت کردن خواهد داشت و قبل از اینکه اتاق تحویل گیرد می تواند در لابی هتل استراحت نماید.
قیمت طراحی لابی هتل

قیمت را می توان یکی از مواردی دانست که باید به آن توجه داشته باشید. در رابطه با قیمت طراحی لابی هتل باید گفت: موارد مختلفی بر قیمت طراحی لابی تاثیر گذار خواهد بود و می توانید خودتان با در نظر گرفتن مواردی این قیمت را کنترل نمایید. در حالت کلی قیمت طراحی لابی هتل بستگی به انتخاب های شما خواهد داشت. برای مثال می توانید از مبل ۵ میلیونی و یا ۲۰ میلیونی استفاده نمایید که این مورد خود سبب تمایز قیمت خواهد شد. بی شک در صورتی که فضای لابی بزرگتر باشد در این صورت میزان اقلام مصرفی نیز بالاتر بوده و در نتیجه میزان کار بیشتری نیز طلب خواهد کرد که این مورد سبب افزایش میزان هزینه ها خواهد شد. مسئولین طراحی نیز هزینه ای جداگانه از شما طلب خواهند نمود اما استفاده کردن از طراحان حرفه ای می تواند مناسب ترین انتخاب برایتان باشد لذا این اشخاص اطلاعات کامل از بهترین و به روز ترین طراحی داخلی لابی هتل دارند و می توانند دکوراسیون لابی هتل را به بهترین شکل ممکن ارائه نمایند. جهت برآورد میزان هزینه ها نیز می توانید از یک طراح کمک بگیرید.

طراحی لابی چه هزینه هایی را در بر دارد

یکی از نکات مهم در طراحی داخلی لابی این می باشد، که چه هزینه هایی را باید برای این دکوراسیون لابی ساختمان صورت داد. لذا در مورد این موضوع می توان گفت که افراد در طراحی دکوراسیون لابی اپارتمان و یا هتل باید یک بودجه مناسب را برای آن در نظر بگیرند و بهترین طراحی را برای محیط خود به وجود آورند. لذا هزینه ایی که در طراحی داخلی لابی صورت می گیرد، می توان به هزینه هایی چون، زیبا سازی دیوار ها و نورپردازی آنها، متریالی چون مبلمان و میزهای پذیرایی، استفاده از گلدان های مصنوعی، کف سازی مناسب برای محیط لابی، استفاده از سقف های کاذب و زیبا و… که می تواند به طراحی داخلی آن جلوه ای ویژه ببخشد و بهترین آن را برای محیط خود به وجود آورند. لذا این هزینه در نوع طراحی نیز تاثیر گذار می باشد. به طور مثال طراحی لابی کلاسیک با طراحی یک لابی نوین بسیار متفاوت می باشد.

همانگونه که طراحی داخلی ساختمان اهمیت دارد، طراحی داخلی لابی نیز از اهیمت برخوردار است. در طراحی داخلی لابی باید فاکتورهای زیبایی و کابرد را در نظر گرفت.

نکات خیلی مهم در طراحی لابی ساختمان و هتل

لابی یک ساختمان، حکم قلب آن ساختمان را دارد و به دلیل اینکه هر شخص پس از ورود به ساختمان یا هتل ابتدا، لابی آنجا را می بینید، بنابراین در طراحی داخلی لابی باید خیلی دقت نمود که بهترین و زیباترین طراحی داخلی ساختمان را برای لابی انجام داد. لابی یک ساختمان واسطه ای بین فضای بیرونی و داخلی یک ساختمان است.دکوراسیون لابی باید بگونه ای طراحی شود که بیننده در ابتدای امر و با دیدن آن جذب شود. امروزه در برخی از هتل ها از طراحی لابی کلاسیک استفاده می شود که این طراحی بر اساس طراحی داخلی کلی هتل انجام می شود که ممکن است کلاسیک باشد. اما این قضیه در دکوراسیون لابی ساختمان کمی متفاوت تر است و طراحی لابی مجتمع مسکونی کمی ساده تر است و پیچیدگی خیلی زیادی ندارد.
تقسیم فضای لابی به نگهبانی و نشیمن

در طراحی داخلی لابی و دکوراسیون لابی اپارتمان ، ابتدا باید فضایی که برای لابی ساختمان در نظر گرفته شده است را به دو قسمت نگهبانی و نشمین تقسیم کنید.طراحی لابی مسکونی خیلی راحت تر از طراحی لابی بیمارستان و هتل است. لابی یک ساختمان در طبقه همکف قرار دارد و فضایی است که عموم از آنجا عبور می کنند تا بتوانند به بیرون یا داخل ساختمان رفت و آمد داشته باشند. در دکوراسیون داخلی لابی یا طراحی لابی آپارتمان ، طراحی قسمت نشیمن خیلی اهمیت دارد زیرا این قسمت علاوه بر اینکه فضایی برای انتظار میهمانان شما است، در واقع نشان دهنده ی معماری ساختمان نیز هست. اتاق نشیمن در طراحی داخلی لابی مسکونی فضایی است که مانند یک اتاق نشیمن از مبل و صندلی تشکیل شده است و برای نشستن مهمانان و انتظار آنها و برگزاری برهی جلسات با مهمانان غریبه که افراد دوست ندارد وارد فضای خانه شان شوند.

البته در طراحی داخلی لابی هتل نیز همین نکات باید رعایت شوند. در این قسمت باید سعی کنید مبلمان با رنگ های استفاده شده در ساختمان، همخوانی داشته باشد و به نورپردازی نیز اهمیت داده شود. در کنار همه اینها استفاده از چند وسیله تزئینی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. در قسمت نگهبانی نیز بادی از یک میز و صندلی شکیل و در شان ساختمان استفاده و این قسمت را به گونه ای مشخص کرد که در بدو ورود قابل تشخیص باشد و افراد بتوانند اطلاعات لازم را از نگهبانی دریافت کنند. همچنین برای طراحی لابی هتل، این قسمت نگهبانی همان قسمت پذیرش است که بسیار اهمیت دارد که شکیل و زیبا ساخته شود.
نورپردازی در طراحی داخلی لابی

لابی یک ساختمان یا هتل باید به اندازه کافی نور کافی داشته باشد. نورپردازی لابی از دو قسمت تشکیل شده است. یک نورپردازی قسمت پیشخوان و فضای نشیمن و دیگری نورپردازی قسمت دکوراتیو ساختمان است. برای نورپردازی قسمت نشیمن ساختمان می توانید با توجه به فضای نشمین که تا چه اندازه بزرگ است از انواع لوسترهای سقفی و آویزان و چراغ های دیوارکوب و هالوژن های توکار و انواع چراغ های رومیزی و آباژور می توان استفاده کرد. معمولا در هتل های بزرگ از لوسترهای خیلی بزرگ و آویزان می توان استفاده کرد. برای وسایل تزیینی هم در کنار وسایل می توان از چراغ های دیوارکوب و هالوژنی استفاده کرد که نمای زیبایی به فضا می دهد.

در طراحی داخلی لابی مسکونی می توان از المان های گوناگونی استفاده کرد. در طراحی داخلی لابی مسکونی نورپردازی تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

نکاتی درباره طراحی داخلی لابی مسکونی

برای طراحی داخلی لابی مسکونی مانند هر فضای دیگر به طور حتم نیاز به در نظر گرفتن نکاتی می باشد. حال لازم است بدانید با وجود اینکه در مجتمع ها و آپارتمان های مسکونی تعداد زیادی خانواده در کنار یکدیگر زندگی می ‌کنند نیاز است که در ابتدا ساختمان فضایی طراحی شود که در بدو ورود این فضا به عنوان لابی ساختمان در نظر گرفته شده و همه ساکنین ساختمان بتوانند از آن استفاده نمایند. با این وجود لازم است که طراحی داخلی لابی مسکونی به گونه ای باشد که نیاز تمامی ساکنین ساختمان به خوبی برآورده شود.
اهمیت طراحی داخلی لابی مسکونی

امروزه در کلان شهرها مشاهده می شود که ساختمان های مسکونی و مجتمع های مسکونی ساخته شده که در آن تعداد زیادی از افراد در کنار یکدیگر زندگی می کنند. با توجه به روند صعودی که در طراحی ساختمان ها مشاهده شده است به طور حتم ظهور مجتمع های بلند در گوشه و کنار شهر ها به چشم می خورد. حال در این بین لازم است بدانید یکی از فضا های بسیار مهم و مورد نیاز در این مجتمع ها، لابی مجتمع مسکونی می باشد. با وجود اهمیت این فضا به طور حتم باید به طراحی داخلی لابی مسکونی اهمیت ویژه ای داده شود. به طور کلی می ‌توان گفت لابی، ورودی اصلی ساختمان های بزرگ بوده که مانند تمامی ورودی‌ها باید حالت دعوت کنندگی برای کاربران داشته باشد و به دلیل اینکه در اولین لحظه ورود به هر آپارتمان و ساختمانی کاربر ابتدا به فضای لابی وارد می‌شود‌، به طور حتم به اهمیت طراحی لابی آپارتمان پی می‌بریم.

طراحی داخلی لابی
کف پوش ها در طراحی داخلی لابی

در طراحی داخلی لابی یکی از نکات خیلی مهم انتخاب طرح کف پوش ها است. کف پوش لابی هتل و ساختمان ها به دلیل اینکه مکانی برای رفت و آمد عوم است خیلی زود کثیف می شود و اگر در انتخاب کفپوش خیلی دقت نکنید، تمیز کردن آنها بسیار مشکل و سخت می شود. بهترین نوع کف پوش برای لابی یک ساختمان و هتل، کفپوش سنگی است که هم در مقابل ضربه هایی که در برابر اسباب کشی به آن وارد می شود صدمه ای نمی بیند و هم اینکه به سایر راحت قابل تمیز شدن است. در انتخاب رنگ های کف پوش نیز دقت کنید. رنگ های تیره برای کف پوش با آنکه بسیار زیبا و شکیل هستند اما به سختی تمیز می شوند و سریع کثیف می شوند. همچنین برای لابی هایی که فضای کوچکی دارند نباید از رنگ های تیره برای کف پوش استفاده کرد زیرا فضا را خیلی کوچکتر نشان می دهند. در طراحی داخلی لابی نباید از گلیم و گبه و فرش برای کف پوش لابی استفاده کرد زیرا به سرعت لیز می خوردند و خیلی جمع می شوند و همچنین تمیز کردن آنها نیز خیلی سخت است. اما وجود یک پادری در قسمت ورودی در مخصوصا برای فصول سال که کفش ها گلی است می تواند خیلی مناسب باشد و کفش ها سریع تمیز می شوند.

طراحی داخلی لابی امری تاثیر گذار در ایجاد فضای مناسب است طراحی داخلی لابی به جهت اینکه لابی مهمترین بخش داخلی محسوب می شود از اهمیت بسزایی برخوردار است.

طراحی داخلی لابی هتل و مجتمع مسکونی

لابی مهمترین بخش از محیط داخلی است که افراد در بدو ورود با آن مواجه می شوند و همچنین آخرین مکانی است که هنگام خروج می بینید بنابراین لازم است طراحی داخلی لابی دکوراسیونی مناسب داشته باشد، طراحی لابی آن طور آسان که به نظر می رسد آسان نیست و به طور شگفت آوری دشوار است از این جهت که لازم است چند بعدی و برای کاربردهای متفاوت طراحی شود.

تصویر شماره ۱
مبلمان در طراحی لابی

اغلب هنگام شنیدن نام لابی به یاد هتل ها می افتیم لازم است اشاره کنیم طراحی داخلی برای سایر مکانها هم لازم است. طراحی لابی هتل با سایر موارد از قبیل طراحی لابی آپارتمان و طراحی داخلی لابی مسکونی متفاوت است. قبل از هر چیز مبلمان در هر کدام از این موارد متفاوت انتخاب می شود، که براساس اصطلاحا فضای دعوت مبلمان متفاوتی برای این مکانها انتخاب می شود. همینطور طرح های متفاوتی از مبلمان برای کاربردهای متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد. دکوراسیون لابی بسته به نوع پوشش دیوارها و یا فضا می تواند به شکل اتاقی برای ملاقات های رسمی تنظیم شود و یا ساختاری شبیه اتاق نشیمن را داشته باشد .

تصویر شماره ۲
رنگها در طراحی لابی کلاسیک

رنگی که دیوار های یک لابی استفاده می شود می تواند فضا را ایجاد کند یا بشکند این یک اصطلاح در طراحی داخلی کلاسیک است. از آنجایی که افراد در بدو ورود برای اولین بار با لابی مواجه می شوند لازم است این فضا پالت رنگی از نوع گرم داشته باشد. رنگهای مانند قهوه ای یک ساختار کلاسیک به فضا خواهد داد، در طراحی داخلی لابی یک دکور مینیمالیستی با ترکیبی از نوریال هایی مانند سفید و یا عاجی و لکه های زردی که استفاده از آنها کمی جسورانه به نظر می رسد و یا آبی و بنفش طرح های جذاب و برازنده ای را برای این کار به شما خواهد داد این رنگها با نقاشی های دیواری و لوازم جانبی از این دست دکوراسیون داخلی لابی را شیک و مدرن جلوه می دهد در عین حالی که رگه هایی از طرح کلاسیک را القا می نماید.

تصویر شماره ۳
روشنایی یا نور پردازی در طراحی داخلی لابی

روشنایی در طراحی داخلی لابی هتل با طراحی لابی مسکونی تفاوت چندانی ندارد. ایجاد روشنایی در هر دو به وسیله لوازم متنوعی صورت می گیرد. البته در لابی مسکونی به دلیل ساختار متفاوت نیاز به استفاده از لوستر های خیلی عظیمی دارد که باعث می شود، لابی هتل ها از جذابیت بالایی برخوردار شوند. استفاده از لوستر بزرگ برای ایجاد روشنایی بسیار شایع است اما استفاده از لامپ های کف و لامپ های ریز کار شده داخل دیوارها در صورتی که دکور این قابلیت را داشته باشد زیبا و دلنشین است شمع ها هم می توانند در ایجاد روشنایی در لابی نقش داشته باشند و در گوشه و کنار آن به کار روند .
دکوراسیون لابی ساختمان

معماری فضا چه در طراحی داخلی لابی هتل و چه در طراحی لابی مجتمع مسکونی در ایجاد دکور نقش موثری دارد به عنوان مثال یک لابی با سقف بلند می تواند یک طرح مجسمه ای داشته باشد که توجه را به سمت بالا جلب کند در صورتی که فضایی با سقف کوتاه به شیوه ای دیگر می تواند طراحی شود. ستونها در لابی می توانند طراحی را جذاب تر کنند. لابی می تواند جاذبه های زیبایی تبدیل شود که محیط آرام بخشی را نیز القا می کند و یا می تواند یک گالری زیبا شود و آثار هنری را به نمایش بگذارد یا به شیوه ای دیگر طراحی آن فضایی را ایجاد کند تا فضای راحتی برای صرف یک فنجان چای باشد.

تصویر شماره ۴
طراحی لابی بیمارستان

شاید این سوال برایتان پیش آید که طراحی لابی یک هتل ممکن است مهم باشد زیرا برای هتل ها مهم است که بتوانند با طراحی داخلی لابی هتل خود تصور درستی از سایر فضا ها و ایجاد محیطی دلنشین برای مراجعین و مشتریان خود ایجاد نمایند.اما برای یک بیمارستان ضرورتی ندارد. باید به شما عرض کنیم طراحی لابی بیمارستان و سایر مراکز بهداشتی و درمانی به جهت ایجاد فضای مناسب برای بیمار یک ضرورت است. بیمارستان ها باید به آنچه در لابی قرار می گیرد دقت نمایند انتخاب یک کف مناسب برای لابی بیمارستان مهمترین نکته ای است که باید مد نظر قرار گیرد اولین چیزی که یک بیمارستان آینده نگر باید مد نظر قرار دهد این موضوع است که لابی اولین بخشی است که بیمار با آن سر و کار دارد انتخاب یک طراحی ایمن و راحت و با کیفیت برای یک بیمارستان بخش مهمی از طراحی بیمارستان می باشد که در زمینه های رقابتی طراحی زیبای لابی می تواند تمایز کلیدی ایجاد نماید.
طراحی لابی مجتمع مسکونی

دکوراسیون لابی آپارتمان در بسیاری از سا ختمان ها نیاز به طراحی زیبایی دارد در دکوراسیون لابی اپارتمان نور و دکور است و به افرادی که در ابتدا وارد ساختمان می شوند احساس خوبی خواهد داد. لا مپ های ال ای دی معمولا برای لابی اپار تمان به کار می روند و علاوه بر صرفه جویی در هزینه فضای لابی را آرام بخش می کند. کفپوش ها در دکوراسیون لابی آپار تمان نیز نقش موثری دارند.

دکوراسیون داخلی لابی
دکوراسیون داخلی لابی را چه افرادی باید صورت دهند؟

اگر قصد طراحی داخلی لابی را دارید سعی نمایید که این طراحی را به افرادی بدهید که دارای خلاقیت و نگرش نو می باشند و دارای ذوق و سلیقه ای در این زمینه می باشند. امروزه شرکت هایی در زمینه های طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت دارند که افراد می توانند با استفاده از این شرکت های طراحی و اجرای لابی خود را صورت دهند و در انتها یک هزینه را به عنوان دستمزد به آن بدهند. لذا می توان گفت که این شرکت ها با توجه به تجربه بالایی که در این امر دارند می توانند بهترین طراحی ها را صورت دهند و اعتماد به آنها همواره مثبت بوده است.

طراحی داخلی لابی یکی از طراحی های مهم در محیط ساختمان ها می باشد. ما در این متن به نکات مهم طراحی داخلی لابی اشاره خواهیم کرد و آن ها را بررسی می نماییم.

توجه به معماری فضا در طراحی داخلی لابی:
فرض کنید می خواهید طراحی لابی هتل را انجام دهید. زمانی که هتل های بزرگ و مدرن و شیک را برای طراحی لابی تصور کنید پس به طور معمول نمی توانید از طراحی لابی کلاسیک استفاده کنید. مدرنیته بودن و استفاده از وسایل لوکس در طراحی لابی برای اینگونه هتل ها باید رعایت شود. یا طراحی لابی بیمارستان که بایستی کاملاً متناسب با معماری داخلی انجام شود. مثلاً اگر سقف بیمارستان بلند است و دارای ارتفاع زیادی است باید از وسایلی که این بلندی را بپوشاند استفاده کنید. اما در واقع جزء به جزء طراحی بسته به فضای کلی است. متناسب بودن اجزاء و دکوراسیون داخلی لابی با معماری کلی مکانی که در نظر دارید از اصولی ترین نکات طراحی داخلی لابی می باشد.

حرفه ی طراحی داخلی لابی اداری:

اغلب افراد، طراحی داخلی را به صورت حرفه ای تخصصی نمی پندارند در حالی که، محیطی که افراد جهت کار و تبادل نظر در آن قرار می گیرند بیشترین تاثیر بر تصمیم های نهایی خواهد داشت بدین دلیل امروزه افراد طراحی داخلی مکان های گوناگون مانند لابی اداره ها را به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی انجام می دهند. فردی که وظیفه طراحی و دکوراسیون لابی اداری را بر عهده دارد باید همواره به ارتباط بین رنگ ها در جایگاه های متفاوت و اثر بخشی آن بر افراد واقف باشند. در ادامه به ابزار هایی که به طراحی داخلی لابی اداری کمک شایانی می نماید آشنا می شویم.

موارد قابل توجه در طراحی لابی هتل

در طراحی لابی هتل باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید که از جمله این موارد می توان به شناخت و درک کاربران اشاره نمود. به این منظور که بهتر است با نیاز های مراجعین هتل آشنایی داشته باشید تا بتوانید طراحی لابی را به گونه ای انجام دهید که مورد پسند همگان قرار گیرد. به همین منظور می توانید یک آمار کلی از مراجعین به هتل جمع آوری نموده و گروه سنی اغلب مراجعین را مبنا قرار دهید. لابی یک هتل نه تنها باید یک گذرگاه زیبا برای مسافران باشد بلکه باید آنها را به تعجب وا داشته و مسافرین را جهت تماشا به توقف وا دارد. به همین منظور می توانید از عکس های زیبا و لوکس استفاده نمایید. باید اقلام مورد نیاز لابی را متناسب با اندازه فضا انتخاب نمایید و بی شک با کوچکتر شدن فضا مجبور خواهید بود که میز و مبلمان را ظریف تر انتخاب نمایید و توجه داشته باشید که حتما باید فضا برای حرکت مراجعین به خوبی باز باشد. در طراحی لابی هتل باید به نور پردازی و قابلیت دسترسی نیز توجه شود. انتخاب رنگ، مدل و سبک دکوراسیون نیز حائز اهمیت خواهد بود و به همین دلیل باید طرح های مختلفی را مورد بررسی قرار دهید و سپس بهترین مورد را انتخاب نمایید.

– نورپردازی:

اغلب نور پردازی به دو صورت انجام می شود. ۱- نورپردازی محیط ۲- نورپردازی وسایل و تجهیزات

در نورپردازی محیط فضای موجود بسیار تاثیر گذار می باشد در حقیقت در طراحی داخلی لابی اداری مدرن استفاده از لوستر و آویز های بلند بسیار زیبا و محیط را شیک می نماید که البته باید چنین لابی هایی دارای سقف های بلند باشد. نورپردازی وسایل برای جلوه بیشتر محیط و البته ایجاد حس آرامش در افراد می باشد و همچنین در فضاهایی از محیط با استفاده نور پردازی می توان در مصرف کلی برق صرفه جویی کرد. اغلب در تابلو ها و برخی از وسایل تزئینی در محیط از نورپردازی استفاده می شود. وسایل با نورپردازی جلوه خاصی به محیط می بخشند.

نوع مبلمان:

در انتخاب مبلمان، افراد انتخاب بسیار وسیعی دارند امروزه ترکیبی از فلز، چوب، پارچه در مبلمان لابی ها کاربرد دارد تنها باید افراد توجه داشته باشند چه افرادی بسیار به اداره مراجعه می کنند و سپس اقدام به تهیه مبلمان راحتی و یا مدرن نمایید. آنچه در انتخاب مبلمان بسیار اهمیت دارد جنس و رنگ پارچه می باشد چرا که در اداره ها بهترین جنس، پارچه های تیره هستند چرا که به سرعت کثیف نمی شوند و به سهولت قابل شستو می باشند.

 

قسمت های مختلف در طراحی لابی مجتمع مسکونی

از جمله نکات مهم در طراحی داخلی لابی مسکونی توجه به تقسیم بندی مناسب فضا می باشد که امروزه با توجه به پیشرفت هایی که در ساختمان سازی ایجاد شده است مشاهده می ‌شود این تقسیم بندی ها نیز به صورت ویژه ای با استفاده از مبلمان یا پارتیشن های متعدد صورت می گیرد. حال دقت داشته باشید به طور کلی در لابی ساختمان دو قسمت مجزا برای نگهبانی و نشیمن نیاز می باشد به طوری که در قسمت نگهبانی با وجود تعداد زیاد ساکنین مجتمع ها و برج ها و رفت و آمد های زیادی که صورت می گیرد لازم است جهت حفظ امنیت ساکنین در این قسمت به صورت شبانه روزی فردی مستقر شده و عبور و مرور افراد را کنترل کند. در این قسمت از طراحی داخلی لابی مسکونی لازم است که از یک پیشخوان و یا میز و صندلی و امکانات مخابراتی برای برقراری ارتباط با واحد های ساختمان استفاده شود. قسمت دیگر موجود در لابی مجتمع های مسکونی، قسمت نشیمن بوده که این قسمت ترکیبی از مبلمان، صندلی میز و غیره بوده که فضا را شبیه اتاق نشیمن کرده است. این فضا که جهت نشستن افراد مهیا شده به طور حتم لازم است به درستی طراحی شود.

نورپردازی در دکوراسیون لابی اپارتمان

در طراحی داخلی لابی مسکونی علاوه بر مجزا نمودن قسمت های مختلف لازم است به نور پردازی که یکی از موارد مهم دیگر می باشد توجه شود. دقت داشته باشید در فضای نشیمن با وجود اینکه قرار است افراد لحظاتی را به نشستن سپری کنند به طور حتم لازم است نورپردازی درستی استفاده شود؛ به طوری که برای نورپردازی این فضا می توان از لوسترهای سقفی یا آویزها و هالوژن های توکار, چراغ دیوارکوب و یا آباژور استفاده نمود. از طرفی دقت داشته باشید اگر فضای لابی دارای نور طبیعی کافی باشد می توان جهت حفظ آرامش و نشاط در فضا از گیاهان طبیعی استفاده کرد که به طور حتم فضا را زیبا و جذاب تر می کند. حال اگر در فضای لابی نور طبیعی مناسبی در دسترس نبود می توان از گیاهان و گل های مصنوعی استفاده کرد.

طراحی داخلی لابی و نکات مرتبط با آن

می توان گفت امروزه در بسیاری از ساختمان ها از جهات مختلفی به طراحی و دکوراسیون داخلی توجه شده است. لذا در بسیاری از این ساختمان ها با توجه به نوع ماهیت کاری که دارند، یک لابی وجود دارد. طراحی داخلی لابی با توجه به اینکه نمای ورودی یک ساختمان می باشد، بسیار مهم است و افراد می توانند با توجه به اینکه لابی یک هتل یا یک مجتمع مسکونی می باشد آن را طراحی نموده و بهترین آن را صورت دهند. طراحی لابی هتل، طراحی لابی آپارتمان، طراحی لابی بیمارستان و… از نمونه طراحی های داخلی یک لابی می باشد که افراد باید به آن توجه داشته باشند. در زمینه طراحی داخلی لابی مسکونی و تجاری یک سری از نکات و ظرافت های خاص طراحی، به چشم می خورد که اگر این نکات و ظرافت ها به بهترین نحو ممکن صورت گیرند، افراد توانسته اند در طراحی داخلی لابی خود با موفقیت عمل نمایند. در این متن قصد داریم تا نکاتی در مورد دکوراسیون لابی عنوان نماییم، پس ما را تا پایان همراهی نمایید.
طراحی داخلی لابی

می توان گفت امروزه طراحی داخلی لابی هتل و همچنین طراحی لابی مسکونی یکی از مهم ترین طراحی ها می باشد. این اهمیت از آن جهت که فضای لابی به عنوان فضای ورودی یک ساختمان می باشد بسیار مهم است. توجه به این موضوع باید صورت گیرد که طراحی داخلی لابی تنها در مجامع مسکونی و هتل ها صورت نمی گیرد. به طور مثال در محیط پاساژها، بیمارستان ها و … این طراحی صورت می گیرد و مورد توجه بسیاری از افراد می باشد. در طراحی لابی مجتمع مسکونی و یا هتل باید به گونه ای عمل شود که افرادی که در آن به انتظار می نشینند و یا اینکه قصد دارند اندکی در آن زمان خود را سپری نمایند، آرامش کامل را از محیط دریافت نمایند. دکوراسیون لابی یک هتل نسبت به دکوراسیون لابی اپارتمان تا به کنون بیشتر مورد توجه بوده است، اما امروزه دکوراسیون لابی ساختمان های مسکونی به عنوان یک استاندارد محسوب می شود و آپارتمان های بالای ۲۰ واحد همگی دارای یک لابی مخصوص برای گذراندن زمان، انتظار و … می باشند. لذا در طراحی داخلی لابی باید از ایده های متفاوتی استفاده کرد که در ادامه متن به آن خواهیم پرداخت.

طرح هایی که می توان در طراحی لابی صورت داد

یکی از موضوعات مهم در زمان طراحی داخلی لابی، طرح هایی می باشد که افراد باید در زمان طراحی به آن ها توجه داشته باشند. یکی از پارامترهای مهم در این طراحی، مکانی می باشد که افراد قصد طراحی آن را دارند. به طور مثال طراحی داخلی لابی آپارتمان با طراحی لابی هتل بسیار متفاوت می باشد. در طراحی لابی یک هتل می توان با استفاده از چندین دست مبلمان یک شکل یا متفاوت وجه ای زیبا به آن بخشید. گفتنی است افرادی که قصد طراحی داخلی لابی را دارند، می توانند با استفاده از طرح ها و شکل های اروپایی بهترین شکل را به محیط خود بدهند. لذا می توان طرح های متفاوتی از یک لابی هتل را ایجاد کرد. به عنوان مثال می توان طراحی لابی کلاسیک و یا مدرن را با توجه به سبک محیط ساختمان و سلیقه فرد سازنده آن صورت داد.

طراحی داخلی لابی
طراحی داخلی لابی و تأثیر آن در جذب مخاطب:
زمانی که مراجعه کننده به هتل و یا شرکتی مراجعه می کند و می خواهد آنجا را برای اقامت یا انجام کاری انتخاب کند، لابی در واقع اولین فضایی است که مراجعه کننده با آن روبرو می شود. طراحی داخلی لابی می تواند در انتخاب او تأثیر گذار باشد و حس خوبی را به مخاطب القاء کند. اما اگر طراحی داخلی لابی هتل و یا شرکت دارای دکوراسیون داخلی زیبا و جذاب باشد. در شرکتی که رفت و آمد ها و جلسات زیاد باشند معمولاً از لابی به عنوان مکانی برای پذیرایی استفاده می شود. فراهم کردن محیطی که آرامش اعضا و شرکت کنندگان در جلسه را تبیین کند در واقع به منزلهٔ رضایت از استقبال میزبان است. شاید در گام اول برآورد هزینه ها برای طراحی مدرن لابی به شکلی جذاب و زیبا به نظرتان زیاد باشد، اما ارزش این را دارد که با استفاده از این تکنیک و طراحی مدرن لابی مخاطبان و مشتریان تان را جذب کنید.

کف پوش و دیوار پوش:

کفپوش و دیوارپوش ها در ابتدای ورود افراد به لابی بیشترین تاثیر بر آنها را خواهد داشت و اغلب برای دیوار ها طرح های ساده که با کف و سایر وسایل در ارتباط می باشد انتخاب و استفاده می شود. یکی از ایده های جالب در طراحی لابی ایجاد ارتباط بین طراحی دیوار و کف با فعالیت و حرفه اداره می باشد. در گذشته برای کف و دیوار ها از انواع متریال های سنگی استفاده می شد که دارای فواید و معایبی متعددی می باشند و بارزترین فایده آن زیبایی و طبع خنک سنگ می باشد و عیب آن جذب انواع آلودگی ها می باشد در حقیقت بر روی سنگ جای کفش و گرد و غبار باقی می ماند. امروزه در طراحی داخلی لابی اداری از متریال پارکت برای دیوار و کف پوش ها استفاده می شود چرا که در مقایسه با سنگ کمتر کثیفی را نمایش می دهد و در نورپردازی به صورت ویژه جذب و منعکس کننده نور می باشد و کمترین میزان کثیفی را نمایش می دهد و به سهولت با یک عدد دستمال خیس تمیز می شود.
قیمت طراحی و دکوراسیون لابی اداری:

در ابتدای طراحی داخلی لابی اداری افراد در خصوص قیمت با طراح داخلی صحبت می کنند چرا که انتخاب نوع کف پوش و دیوار پوش ها، مبلمان، و استفاده از انواع نور پردازی شی و سقف، در قیمت و هزینه درخواستی بسیار تاثیر گذار می باشد در حقیقت با افزایش هزینه می تواند طراحی حرفه ای و زیباتری انجام داد.

در پایان لازم به ذکر می باشد آنچه بیشتر از زیبایی در طراحی داخلی لابی اداری اهمیت دارد میزان استحکام بنا می باشد در واقع برخی از مراحل طراحی داخلی سبب افزایش و یا کاهش مقاومت بنا می شود علاوه بر آن باید در چیدمان همواره نکات ایمنی و ارتباط بین وسایل و طرح های به کار رفته را در نظر داشت تا طراحی بی نقص و جذب کننده باشد.

طراحی داخلی لابی

طراحی داخلی لابی در آپارتمان های مسکونی:
تبدیل کردن فضای بی روح و تاریک آپارتمان های کوچک به فضای دلچسپ و ایده آل هدف افراد با ذوق و با سلیقه است. یکی از بخش های آپارتمان و خانه های مسکونی که می تواند شما را به این هدف نزدیک کند طراحی لابی آپارتمان است. طراحی لابی مجتمع مسکونی اگر به شکل زیبایی انجام شود می تواند برای ساکنین آپارتمان جذاب تر باشد. تا اینکه دکوراسیون لابی ساختمان شکلی بی روح داشته باشد و فضایی خسته کننده را برای اهالی ساختمان ایجاد کند. حتی اگر دکوراسیون لابی ساختمان در ابتدا طراحی شده باشد شما می توانید با استفاده از ترفند هایی در زیباتر شدن آن نقش داشته باشید. فقط کافیست از افرادی که در طراحی داخلی لابی مسکونی تخصص دارند کمک بگیرید. می توانید طراحی لابی مسکونی و دکوراسیون لابی اپارتمان را به گونه ای انجام دهید که از آنجا به عنوان مکانی زیبا برای پذیرایی از مهمانان تان استفاده کنید.

طراحی لابی
دکوراسیون داخلی لابی را به که بسپاریم

طراحی داخلی لابی یکی از کارها و طراحی های بسیار مهم می باشد که افراد باید با توجه به شناخت طراحان، آن کار را به آن ها بسپارند. امروزه شرکت های مختلف طراحی و دکوراسیون داخلی موجود می باشند که افراد می توانند با توجه به رزومه کاری که دارند از طراحان آن ها استفاده نمایند و بخش اجرایی آن را به مجریان این شرکت طراحی داخلی بسپارند و بهترین طراحی را صورت دهند. لذا پارامترهایی چون خلاقیت، سابقه در امر طراحی، کارهای پیشینی که صورت داده اند در انتخاب طراح داخلی لابی بسیار اساسی و مهم می باشد.

افراد می توانند با توجه به نکات گفته شده در متن بالا این طراحی ها را به بهترین نحو ممکن صورت دهند.

.

موارد قابل توجه در طراحی لابی هتل

طراحی لابی هتل را می توان یکی از مهمترین مواردی دانست که حتما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. بی شک لابی اولین بخش از هتل می باشد که فرد با آن مواجه خواهد شد و زیبایی این بخش می تواند تاثیر بسزایی بر انتخاب وی داشته باشد. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:
طراحی لابی هتل کلاسیک

طراحی لابی یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید چرا که نیاز به زیبایی در همگان مشاهده می شود و لابی اولین بخش از هتل می باشد که به چشم خواهد آمد و در صورت زیبا بودن قطعا نظر مراجعین را به خود جلب خواهد نمود. در حالت کلی لابی را می توان به عنوان ویترین کل هتل به شمار آورد و یکی از مهمترین مولفه ها در طراحی و ساخت هتل به شمار می رود. طرح های مختلفی می توان برای لابی هتل در نظر گرفت اما باید طرحی را انتخاب نمایید که تمامی بخش های مورد نیاز در لابی را برایتان فراهم نماید و در عین حال زیبایی آن چشمگیر باشد. بی شک هتل را اشخاصی انتخاب می نمایند که برای گشت و گذار آمده اند و در حالت کلی غریبه اند و شناخت فرهنگ ها و مشاهده مدل های جدید آنها را شگفت زده خواهد کرد و به همین دلیل طراحی لابی هتل مدرن می تواند تاثیر بسزایی بر میزان مراجعین هتل نیز داشته باشد. اما این طراحی را باید به دست کسانی بسپارید که اطلاعات کامل در این زمینه داشته و بتوانند بهترین طرح را پیاده نمایند.

متریال دیوارهای لابی تجاری نیز بهتر است در هارمونی با لوستر و نورپردازی انتخاب شود. در این مورد با توجه به وسعت بنا رنگ روغن و یا کاغذ دیواری های سه بعدی انتخابی شیک و بدون ایراد است. فراموش نکنید در دکوراسیون و طراحی لابی تجاری کاغذ دیواری و دیوارپوش های سه بعدی شکوه بیشتری داشته و البته قابلیت نورپردازی هم دارد.

لابی مکان اولین برخورد با فضای داخلی ساختمان است و از این رو طراحی داخلی لابی اهمیت ویژه ای دارد. طراحی داخلی لابی به اندازه طراحی نمای ساختمان مهم است.

نکات مهمی در طراحی داخلی لابی

در معماری نوین برای بخش ورودی ساختمان های پر رفت و آمدی مانند آپارتمان ها، هتل ها یا حتی بیمارستان ها، فضایی باز و عمومی به نام لابی در نظر گرفته می شود که در واقع محل اولین برخورد مراجعان با فضای داخلی ساختمان است؛ بنابراین طراحی داخلی لابی دست کم به اندازه طراحی نمای خارجی ساختمان اهمیت دارد، چرا که نمایانگر هویت ساختمان است. دکوراسیون لابی باید متناسب با کارکرد ساختمان باشد و هر چه این تناسب افزایش یابد فضای دلپذیر تری نیز بر ساختمان حاکم خواهد شد و تاثیر روان شناختی بهتری بر افراد حاضر در آنجا خواهد داشت. اگر دکوراسیون لابی ساختمان اصولی و با دقت طراحی و انتخاب شود، می تواند فضایی گرم و صمیمی برای افراد ایجاد نماید و به محلی برای همنشینی افراد تبدیل شود. از طرفی چون تغییر دکوراسیون داخلی لابی ممکن است نیاز به موافقت افراد زیادی داشته باشد، لازم است در طراحی داخلی لابی نهایت دقت و اهمیت را به خرج داد. در ادامه به برخی از مهمترین جنبه ها در طراحی لابی می پردازیم.
بخش های اساسی لابی

لابی اساسا برای ساختمان هایی با ساکنان زیاد طراحی می شود و یکی از کاربردهای اصلی آن این است که رفت و آمد افراد به ساختمان کنترل شود تا امنیت ساکنان حفظ گردد. از این رو در طراحی لابی آپارتمان قسمت نگهبانی یک بخش ضروری است. این قسمت شامل پیشخوانی است که امکان ارتباط تلفنی با تمام اعضای ساختمان را دارد و لازم است کاملا در مسیر رفت و آمدهای ساختمان قرار بگیرد، به نحوی که فرد نگهبان بر همه عبور و مرورها اشراف داشته باشد. بخش مهم و اساسی دیگر لابی، قسمت نشیمن آن است که با ترکیبی از مبل و صندلی محلی برای نشستن و انتظار افراد است. اساسا هر فرد غریبه ای که وارد ساختمان می شود، می بایست پس از هماهنگی با نگهبان مدتی را منتظر بماند تا نگهبان اجازه ورود به ساختمان را از فرد ساکنِ مورد نظر بگیرد یا اینکه قرار ملاقات آنها در لابی رخ می دهد. بنابراین لابی مکان بسیار مهمی در ساختمان است و به همین دلیل دکوراسیون لابی آپارتمان در بحث طراحی داخلی لابی جایگاه ویژه ای پیدا می کند.

اهمیت دکوراسیون در طراحی داخلی لابی

در طراحی داخلی لابی مسکونی و به خصوص در طراحی لابی هتل دکوراسیون و مبلمان، فوق العاده مهم است. مبلمان در این فضاها باید به گونه ای انتخاب شود که علاوه بر تناسب با طراحی داخلی لابی، فضای آرام و دلنشینی را برای افراد ایجاد کند. در طراحی داخلی لابی این نکته اهمیت دارد که به میزان کافی از عناصر جذاب و متنوع استفاده شود تا افرادی که در لابی به انتظار می نشینند نه تنها احساس خستگی و بی حوصله گی نکنند، بلکه در تمام مدت انتظار یا ملاقات از بودن در آنجا احساس رضایت داشته باشند.

طراحی داخلی لابی
توجه به نورپردازی

بخش مهمی از جلوه طراحی لابی بر عهده نورپردازی مناسب است. حتی یک دکوراسیون معمولی با استفاده از نورپردازی حساب شده و اصولی می تواند چشم هر کسی را خیره کند. در طراحی لابی مجتمع مسکونی یا در طراحی لابی بیمارستان از لوسترهای مجلل کمتر استفاده می شود و گزینه های بهتر استفاده از هالوژن های توکار، انواع چراغ های رومیزی یا چراغ های دیوارکوب است اما در طراحی داخلی لابی هتل یا به طور کلی طراحی لابی کلاسیک یکی از عناصر مهم نورپردازی لوسترها هستند. با استفاده از نورهای مناسب در طراحی لابی می توان فضا را به دلخواه رسمی یا صمیمی کرد.

استفاده از آثار هنری یا عناصر طبیعی در طراحی لابی

همچنان که گفته شد لابی باید محلی آرامش بخش و در عین حال جذاب باشد، به نحوی که افراد از صرف وقت در آن احساس کسالت و خستگی نکنند و همواره عناصری برای جلب توجه آنها وجود داشته باشد. دکوراسیون لابی اپارتمان را می توان با افزودن آثاری هنری مانند مجسمه، نقاشی، صنایع دستی، اشیاء زینتی و عناصری از این دست، از حالت بی روحی و کسالت بار خارج کرد و به جذابیت آن افزود. به خصوص در طراحی لابی مسکونی استفاده از عناصر طبیعی مانند گیاهان گلخانه ای با گلدان هایی زیبا می تواند روحی تازه و سرزنده به لابی ببخشد و فضایی مسرت بخش و نشاط آور ایجاد کند. با این حال اگر فضای لابی از نور طبیعی محروم است یا امکان استفاده از گیاهان طبیعی وجود ندارد، استفاده از گیاهان مصنوعی نیز می تواند اثرگذار باشد و جایگزین خوبی برای گیاهان طبیعی محسوب شود. یک عنصر طبیعی و خاص دیگر، که برای لابی هتل ها گزینه بهتری به حساب می آید، آکواریوم است؛ استفاده از آکواریوم سرزندگی منحصر به فردی به لابی می بخشد.

طراحی داخلی لابی را می توان یکی از اصول مهم در بناهای مختلف دانست. لذا ما در این متن طراحی داخلی لابی را از جهات مختلفی بررسی می نماییم.
طراحی داخلی لابی محیط های مختلف
می توان گفت استفاده از طراحی داخلی در هر محیط می تواند، مورد استفاده قرار گیرد. لذا یکی از مهمترین طراحی هایی که در محیط های داخلی باید صورت گیرد، طراحی داخلی لابی می باشد. لذا طراحی لابی مسکونی و هتل از آن جهت مهم می باشند، که به عنوان ورودی یک ساختمان و یا یک هتل محسوب می شوند و همین موضوع باعث می شود چشم افراد در لحظه ورود به سمت این محیط جذب شود. در دکوراسیون داخلی لابی نکات ویژه ای را باید رعایت نمود تا بتوان بهترین طراحی را صورت داد و هزینه ای که برای آن قرار است صرف شود به باد نرفته باشد. طراحی لابی در قسمت های مختلفی مانند هتل ها، مجتمع های مسکونی و یا بیمارستان ها صورت می گیرد. اما هر کدام باید خصوصیات خود را داشته باشند. لذا ما در این متن نکات ویژه ای که در مورد طراحی داخلی لابی وجود دارد را برای افراد بازگو خواهیم کرد.

دکوراسیون و طراحی لابی تجاری یکی از ترندهای معماری است. معماران با رعایت اصول دکوراسیون و طراحی لابی تجاری می توانند فضایی شیک و تاثیرگذار را ایجاد کنند

نکاتی که در طراحی لابی بنای تجاری نباید فراموش کرد

دکوراسیون داخلی ترندها و شاخه های مختلفی دارد که هر کدام بخشی از طراحی یک بنا را با کارکرد مشخص در بر گرفته است. دکوراسیون و طراحی لابی تجاری یکی از ترندهای هنر معماری، دکوراسیون و طراحی است. طراحی و دکوراسیون لابی تجاری باید بتواند نشان و نمادی از کارکرد آن بنا باشد و تجاری بودن آن را در بدو ورود به بیننده القا کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با ایده ها و اصول طراحی داخلی لابی تجاری آشنا شویم.

آشنایی با فضای لابی

پیش از بحث راجع به دکوراسیون و طراحی لابی تجاری، ابتدا باید با فضای لابی آشنا شویم. حتما تا به حال در برج های مسکونی و یا ساختمان های اداری فضای لابی را در بدو ورود دیده اید. لابی معمولا فضایی را برای نگهبان تعبیه کرده و مبلمانی را برای استراحت مهمانان در نظر گرفته است. نورپردازی لابی شیک و کلاسیک است تا نمادی از شکوه بنا باشد و مهمان را تحت تاثیر قرار دهد.

لابی نقطه مشترک و قابل استفاده برای همه واحدها است. علاوه بر نگهبان گاهی فضایی نیز برای دورهمی و صحبت های کوتاه مالکین نیز در نظر گرفته شده است. این فضای ورودی و مشترک را در طراحی لابی می گویند که دکوراسیون و متریال استفاده شده در آن اصول خاص خود را دارد.

اصول دکوراسیون و طراحی لابی تجاری

اما طراحی داخلی لابی تجاری مدرن و یا حتی کلاسیک چه اصولی دارد؟ شما پیش از پیاده کردن ایده هایتان در دکوراسیون و طراحی لابی تجاری باید به نکاتی چون نورپردازی، جنس کفپوش و کاغذ دیواری، نوع مبلمان، فضای اختصاصی نگهبان و نشیمن، طراحی داخلی لابی و پوشش سقف حتما توجه کنید.

طراحی لابی هتل
یکی از چیزهایی که در یک هتل به چشم می آید و افراد در ابتدا به سمت آن می روند، لابی هتل می باشد. لذا این لابی باید به گونه ای باشد تا در ابتدا چشم افراد را به سمت خود جذب نماید. دکوراسیون لابی را می توان با استفاده از ایده های نوین و روش های مختلف به بهترین نحو ممکن زینت داد. افراد باید سعی نمایند برای طراحی داخلی لابی هتل خود، از افراد خلاق و رزومه دار در این امر استفاده نمایند، تا بتوانند محیط خود را به بهترین نحو ممکن در چشم مسافر به نظر برسانند. به طور مثال می توان با استفاده از طراحی لابی کلاسیک، نمایی ویژه و با شکوه به آن بخشید. در لابی هتل می توان از مبلمان های زیبا، دیوارهای منقش و طرح دار، تهویه هوا و سینمای خانواده استفاده کرد.

طراحی دکوراسیون لابی به عنوان نقطه عطف و چشمگیر می تواند نقش بسزایی در قضاوت کلی ساختمان داشته باشد. امروزه طراحی دکوراسیون لابی به یک دانش تبدیل شده است.

نکات قابل توجه در طراحی لابی ساختمان

لابی محدوده‌ ای از یک ساختمان نظیر هتل و یا فروشگاه است که در ابتدای ورودی قرار دارد تا در آن افراد مدتی را برای انتظار در آن بنشینند. طراحان، دکوراسیون لابی ساختمان را مناسب با محدودیت‌ها و سلیقه‌ کارفرما طراحی می کنند؛ هرچند طراحی دکوراسیون لابی امروزه از استانداردهای زیادی پیروی می‌ کند و دانستن حتی برخی از این موارد نیز می‌ تواند در طراحی لابی تاثیرگذار باشد.
فضاهای مهم در لابی را بشناسید

مهم نیست به عنوان طراح، مشغول طراحی لابی هتل باشید یا طراحی لابی مسکونی؛ حتی اهمیتی ندارد که طراحی شما یک طراحی لابی کلاسیک باشید یا مدرن؛ چرا که فضاهای مهم در لابی در تمام عملکردها و رویکردهای طراحی ساختمان به یک نحو است. اولین و مهمترین این فضاها، نشیمن و دومین فضا نگهبانی یا سرایداری است. حداقل فضاهای لابی را این دو فضا تشکیل می دهند و بسیاری از طراحان برای طراحی لابی آپارتمان به طراحی همین دو فضا اکتفا می‌ کنند. البته در طراحی لابی مجتمع مسکونی ما شاهد فضاهایی همچون پذیرش هستیم و فضای نشیمن در محیط های بزرگ به نشیمن خصوصی و عمومی با کتابخانه یا کافه-رستوران تقسیم می‌ شوند. فضاهای تفریحی نظیر فضای نگهداری کودکان، بیلیارد و بولینگ نیز در طراحی دکوراسیون لابی هتل مرسوم است؛ با این حال در طراحی دکوراسیون لابی آپارتمان های امروزی نیز شاهد این فضاها هستیم. در واقع استفاده از تمامی این فضاها به متراژ تخصیص داده شده و خواسته‌ های کارفرما وابسته خواهد بود.
نقش مبلمان در طراحی دکوراسیون لابی

لابی مسئول ایجاد یک تصویر کلی از فضا در هنگام ورود و خروج به خانه، محل کار، هتل و غیره است؛ بنابراین طراحی دکوراسیون لابی باید به گونه‌ ایی باشد که محیط را لوکس‌ تر کند. علاوه بر این از آنجا که فضای داخلی لابی برای انتظار مهمانان است، نباید کسل کننده باشد. همانطور که گفته شد لابی مکانی برای انتظار است؛ پس به این منظور باید برای طراحی دکوراسیون این مکان مبلمان های راحتی را در نظر بگیریم اما انتخاب این مبلمان با توجه به نوع مکان لابی می تواند متفاوت باشد؛ مثلا مبلمانی که در طراحی داخلی لابی هتل به کار می رود با مبلمانی که در طراحی لابی بیمارستان استفاده می شود متفاوت است، مبلمان لابی هتل معمولا به دلیل عملکرد تبلیغاتی و مسکونی که دارند مجلل‌تر و شیک‌ تر هستند اما در بیمارستان‌ ها صرفا راحتی مبلمان است که مورد توجه قرار می گیرد. در مورد راحتی مبلمان‌ ها به ارتفاع نشیمنگاه آنان حساس باشید؛ زیرا راحتی مبلمان با ارتفاع نشیمنگاه مبل رابطه عکس دارد؛ به طور مثال زمانی که از مبل یا صندلی بلند در دکوراسیون لابی اپارتمان خود استفاده می‌ کنید نباید انتظار استفاده طولانی مدت از آن را داشته باشید چرا که شما را زودتر خسته می‌ کند.

دکوراسیون داخلی لابی
تاثیر نور و رنگ در دکوراسیون داخلی لابی

در طراحی دکوراسیون لابی به خصوص در طراحی داخلی لابی مسکونی، رنگی که در دیوارهای یک لابی به کار می برید منعکس کننده روحیه داخلی و دکوراسیون دیگر قسمت های آن مکان است. باید سعی داشت در طراحی داخلی لابی از رنگ های گرم و مجذوب کننده استفاده کرد. رنگ ها به خوبی می‌ توانند در روحیه افراد تاثیرهای مثبت و منفی بگذارند؛ نه تنها رنگ‌ ها بلکه ترکیب آنها در کنار هم نیز معانی متفاوتی را برای مخاطب القا می‌ کنند. داشتن دانش هنر رنگ‌ شناسی به شما کمک می‌ کند به طراحی دکوراسیون لابی، هویت دلخواه خود را بدهید. با این حال هنرنمایی نهایی در شکوفا شدن هنر رنگ‌ شناسی شما به عهده نورپردازی طبیعی و مصنوعی شما است. امروزه به طور معمول طراحان باکس‌ های فضایی خود را با بازشوهای خلاقانه و تداخل‌ های حجمی در کلیت فرم سازه طراحی می‌ کنند و استفاده حداکثری را از نور طبیعی در طراحی دکوراسیون لابی خود دارند. البته در ایران این خلاقیت‌ ها به قیمت بالا رفتن هزینه‌ های سرسام آور عمرانی معمولا انجام نخواهد شد و طراحان را وادار به استفاده از نورپردازی مصنوعی در طراحی لابی می کند.

طراحی داخلی لابی در ساختمان ها باعث افزایش زیبایی ورودی های ساختمان می شود، در طراحی داخلی لابی باید نورپردازی مناسب و استفاده صحیح از فضا را در نظر گرفت.

بررسی مهران طاهری در طراحی داخلی لابی ساختمان

در مقاله زیر به بررسی یکی از مهمترین بخش های طراحی دکوراسیون یک ساختمان یعنی طراحی داخلی لابی می پردازیم و طراحی داخلی لابی را بصورت جداگانه برای آپارتمان ها، هتل ها و بیمارستان ها مورد بررسی قرار خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

دکوراسیون داخلی لابی

دکوراسیون داخلی لابی در واقع اولین نمایی است که یک مهمان زمانی که به ساختمانی وارد می شود با آن مواجه می شود، این نما در واقع نشان دهنده موقعیت و سبک زندگی ساکنان آن می باشد، اغلب از لابی به عنوان یک فضای انتظار استفاده می شود، که گاها جلسات و بازدیدهای کوتاهی نیز در آن انجام می شود. در برخی ساختمان ها نگهبانانی در داخل لابی قرار میگیرند تا رفت و آمد افراد را کنترل کنند و امنیت ساکنان ساختمان را تامین کنند، بخش اصلی دکوراسیون لابی فضای نشیمن آن است که محل انتظار یا مکالمه مهمانان است، دکوراسیون لابی ساختمان در واقع ارزشی است که طراحان و صاحبان ساختمان برای مهمان ها قائل می شوند و باید به خوبی برای مهمانان طراحی شود. در طراحی لابی باید مواردی مانند رنگ دیوارها و کف، نورپردازی، شکل و ظاهر مبلمان و رنگ بندی آنها مورد توجه قرار گیرد، علاوه بر این ها تابلوهای هنری، مجسمه ها، گیاهان و سایر المان های تزئینی بخش جدایی ناپذیر در طراحی داخلی لابی می باشد.

دکوراسیون لابی اپارتمان
دکوراسیون لابی اپارتمان
آپارتمان ها ساختمان هایی هستند که افرادی در قالب خانواده های جداگانه در کنار همدیگر زندگی می کنند، آپارتمان ها نسبت به ساختمان های دیگر مانند بیمارستان ها و هتل ها رفت و آمد کمتری را شاهد هستند، از اینرو طراحی داخلی لابی می تواند بصورت شخصی تر و حتی توسط خود ساکنان نیز انجام شود و هزینه و زمان لازم برای ساخت آن بسیار پایین تر از ساختمان های بزرگ می باشد، اکثر طراحان برای طراحی داخلی لابی مسکونی از طرح کلی که در ساختمان پیاده شده الگوگیری می کنند.
طراحی لابی مجتمع مسکونی نسبت به طراحی لابی هتل ها و بیمارستان ها در ابعاد کوچکتری انجام می شود، آنچه که در طراحی لابی آپارتمان باید به آن به شدت توجه شود رنگ بندی و نورپردازی آن است. در طراحی داخلی لابی ساختمان های مسکونی بسیاری از افراد دوست دارند تا گیاهان را هم بکار ببرند اما از آنجایی که اکثرا در لابی نور مناسب به گیاهان نمی رسد باید توجه داشت که از گیاهانی استفاده کرد که نیاز به نور زیادی برای رشد ندارند همچنین این گیاهان باید متناسب با مقیاس لابی باشد.
طراحی لابی بیمارستان

لابی بیمارستان مکانی است که مراجعان زیادی در آن منتظر دریافت نوبت مراجعه به پزشک یا مراکز دیگر بیمارستان هستند، طراحی این مکان باید بسیار با دقت انجام شود و باید فضای بسیار بزرگی به این قسمت اختصاص داده شود زیرا ممکن است در برخی زمان ها تعداد بالای مراجعان باعث کمبود فضای انتظار شود، از آنجایی که بیماران در این مکان مدتی را در انتظار هستند فضای داخلی باید به گونه ای طراحی شود که فرد احساس آرامش داشته باشد این امر با استفاده صحیح از نور و رنگ های ملایم و روشن به دست خواهد آمد. بخش مهم دیگر در لابی بیمارستان قسمت پذیرش آن است که اهمیت زیادی دارد، مکان پذیرش باید به گونه ای طراحی شود تا مسئول پذیرش بدون هیچ مشکل بتواند به مراجعان پاسخگو باشد و به قسمت های دیگر لابی نیز اشراف داشته باشد.

طراحی داخلی لابی هتل

مشتریان اهمیت بسیار بالایی برای یک هتل دارند بنابراین طراحی لابی هتل هم بسیار مهم و حساس می شود، اگر طراحی لابی هتل به درستی انجام نشود می تواند به راحتی مانعی برای جذب مشتری شود و مشتری در سفرهای بعدی هتل دیگری را انتخاب خواهد کرد، کافیست مشتری از رنگ های به کار رفته در لابی هتل خوشش نیاید، به همین دلیل است که در طراحی لابی هتل ها زمان بسیار زیادی صرف می شود، طراحان سعی می کنند در طراحی لابی از قواعد و طرح های مشخصی که قبلا در نظر گرفته شده استفاده کنند مانند طراحی لابی کلاسیک ، مدرن ، پست مدرن و … در این نوع از طراحی لابی دیگر نمی توان دیدگاه ها و سلایق شخصی را ملاک اصلی کار قرار داد زیرا ریسک زیادی را برای جذب مشتری به وجود خواهد آورد.

برای طراحی لابی مسکونی ، لابی بیمارستان ها و هتل ها و سایر مجموعه ها می توانید با تیم مجرب ما تماس بگیرید و از تخصص و هنری که در طول سالها و با تجربه فراوان به دست آمده بهره مند شوید.

طراحی داخلی لابی
هزینه های طراحی داخلی لابی
هزینه طراحی داخلی لابی یک هتل با توجه به نوع وسایل و کارایی که افراد از آن در نظر خود دارند، می تواند متفاوت باشد. نوع مبلمانی که برای لابی ها استفاده می شود، نوع تزئینات و کارهایی که بر روی دیوارها صورت می گیرد و کلیه خدمات رفاهی که در آن موجود می باشد، می تواند بر روی هزینه طراحی این لابی تاثیرگذار باشد. لازم به ذکر است که هزینه طراحی لابی یک هتل با هزینه طراحی لابی بیمارستان و یا محیط مجتمع های مسکونی متفاوت می باشد. چنانچه افراد قصد دارند تا از یک لابی سطح بالا و زیبا بهره ببرند، باید هزینه معقولی را برای آن در نظر بگیرند، تا بتوانند بهترین محیط را به وجود آورند. گفتنی است نوع فردی که طراحی لابی را برای افراد صورت می دهند، نه تنها در هزینه بلکه در کیفیت هم تاثیرگذار می باشد.
طراحی داخلی لابی
نکات مهم در طراحی لابی
برای طراحی داخلی لابی نکات مختلفی وجود دارد. اولین نکته آن است که می توانید برای طراحی لابی یک هتل و یا یک مجتمع مسکونی از ایده های مختلف اروپایی که از ژورنال های مختلف به دست می آید، استفاده کنید. لذا بهتر است یک فرد هم طراحی و هم اجرای لابی هتل را به عهده بگیرد، تا بتواند بهترین کارایی را داشته باشد. فردی که قرار است برای کار خود استفاده نمایید، بهتر است که از افراد باتجربه در این امر و رزومه دار باشد. سعی نمایید در طراحی داخلی یک لابی به ریزه کاری ها توجه داشته باشید؛ لذا ریزه کاری ها باعث می شوند تا لابی شما بهتر و زیباتر به چشم آید. لازم به ذکر است که طراحی لابی ها در محیط ها با یکدیگر متفاوت می باشد و افراد بهتر است برای هر کدام یک ایده و استراتژی خاص داشته باشند.