طراحی داخلی مغازه ها از اهمیت بالایی برخوردار است. چون هر چه مغازه شیک تر باشد مشتری های بیشتری جذب آن می شوند.

طراحی و دکوراسیون داخلی مغازه های کوچک و بزرگ با نمای منحصر به فرد

شما می توانید جهت مشاوره و دریافت خدمات طراحی با شماره تلفن 09121075978 در تماس باشید

در طراحی داخلی مغازه کوچک باید دقت بسیاری شود چون علاوه بر این که باید کل فضا کاربردی باشد در عین حال باید جذابیت بالایی نیز برخوردار باشد. برای طراحی داخلی مغازه کوچک بهتر است از رنگ های شاد و روشن استفاده کنید. قفسه بندی دیوارهای مغازه در دکوراسیون داخلی مغازه های کوچک اصلی بسیار مهم است. با این کار از به هم ریختگی وسایل داخل مغازه جلوگیری می شود.

نام پروژه : اقای باطری

سبک : مدرن

کارفرما : آقای باطری

موقعیت : خیابان دماوند -تهران

متراژ : 100 متر

سال اجرای پروژه : 1401

نام پروژه : بوتیک پاریس

سبک : مدرن

کارفرما : آقای پویا

موقعیت : عظیمیه -کرج

متراژ : 40 متر

سال اجرای پروژه : 1400

نام پروژه : واچ گالری بوتیک

سبک : نئو کلاسیک

کارفرما : آقای شایان کریمی

موقعیت : الهیه-تهران

متراژ : 65 متر

سال اجرای پروژه : 1399

نام پروژه : گالری عینک

سبک : مدرن

کارفرما : صالح

موقعیت : تبریز

متراژ : 70 متر

سال اجرای پروژه : 1394

نام پروژه : گالری کیف و کفش

سبک : مدرن

کارفرما : آقای جعفری

موقعیت : کیانپارس – اهواز

متراژ : 48 متر

سال اجرای پروژه : 1394

نام پروژه : گالری ست

سبک : مدرن

کارفرما : گالری ست

موقعیت : باغ سپهسالار-تهران

متراژ : 50 متر

سال اجرای پروژه : 1393

نام پروژه : بوم ایران

سبک : مدرن

کارفرما : بومیران

موقعیت : باغ سپهسالار- تهران

متراژ : 28 متر

سال اجرای پروژه : 1391

نام پروژه : شیرینی فروشی

سبک : مدرن

کارفرما : 

موقعیت : بهبهان

متراژ : 65 متر

سال اجرای پروژه : 1392

نام پروژه : گالری ساعت الهیه

سبک : مدرن

کارفرما : آقای نجم الدین

موقعیت : الهیه-تهران

متراژ : 20 متر

سال اجرای پروژه : 1390

طراحی داخلی مغازه‌ها یکی از ارکان مهم در جذب مشتری برای آنها است به حدی که داشتن یک طراحی داخلی و ویترین خیلی خوب می‌تواند میزان فروش آن مغازه را دو الی سه برابر کند.

خرید کردن از یک مغازه با طراحی و دکوراسیون داخلی زیبا به مشتریان حس خیلی خوبی القا می‌کند و همین حس خوب می‌تواند باعث خرید کردن هر چه بیشتر آنها از مغازه بشود.

القای یک حس خوب به مشتریان می‌تواند باعث شود که این مشتریان همراه با خود مشتریان دیگری نیز بیاورند و همین امر موجب فروش بیشتر مغازه می‌شود.

حال با دانستن اهمیت این موضوع، به بررسی تخصصی انواع متدهای طراحی داخلی و عناصر طراحی داخلی مغازه در تیم و سایت مهران طاهری می‌پردازیم، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

عوامل مؤثر بر شیوه طراحی داخلی مغازه

در طراحی داخلی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها یکی از مهمترین عامل‌ها این است که نوع مغازه چیست. برای هر نوع از مغازه‌ها یک سبک و نوع چیدمان استفاده می‌شود.

رعایت این قواعد برای جذب مشتری خیلی مهم است، مثلا نباید از طراحی اسپورت و اگرسیو برای طلافروشی‌ها استفاده کرد و به جای آن می‌توان از طراحی‌ها و چینش‌های مینیمال و یا کلاسیک استفاده کرد.

 از دیگر عوامل تاثیرگذار بر سبک و نوع طراحی داخلی می‌توان به این که این مغازه در چه منطقه‌ای از شهر قرار دارد اشاره کرد، برای مثال نمی‌توان برای مغازه‌های بالاشهر و مغازه‌هایی که در مناطق لوکس شهر قرار دارند از طراحی دکوراسیون‌های چیپ و ارزان استفاده کرد.

مثلا برای طراحی داخلی مغازه طلا فروشی قطعا باید لوکیشن منطقه را در نظر گرفت.

اصول طراحی داخلی مغازه چیست؟

طراحی داخلی مغازه اصولی دارد که رعایت این اصول می‌تواند به جذب هر چه بیشتر مشتری کمک  فراوانی کند از این رو در این بخش با این اصول آشنا می‌شویم پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

مهم‌ترین اصل در طراحی داخلی این است که نیاز مشتری را شناسایی کنیم و بعد بر طبق این نیاز چیدمان داخلی مغازه را انجام دهیم.

 توجه به نیاز مشتری رکن اصلی طراحی داخلی است در صورتی که به این رکن توجه کافی نشود می‌تواند موجب عدم استقبال مشتریان شود.

دیگر رکن در طراحی مغازه طراحی ویترین و فضای ورودی مغازه است ویترین پل تعامل بین داخل و خارج مغازه است و در صورتی که ویترین درست و اصولی طراحی نشود می‌تواند مانع از جذب مشتری‌ها شود.

در این مورد برای طراحی داخلی صرافی باید امنیت کافی را در نظر گرفت.

در طراحی ویترین باید به نکاتی توجه کرد که در ادامه به بررسی این نکات می‌پردازیم.

نکته اول این است که باید رنگ و حس‌و‌حال داخل مغازه از طریق ویترین منتقل شود تا مشتری از ورود به مغازه احساس خوبی را دریافت کند.

نکته دوم هماهنگی بین طراحی ویترین با طراحی داخلی است که بایستی همخوانی کافی را با همدیگر داشته باشند و از هارمونی‌ها و المان‌هایی که در این طراحی استفاده می‌شود در ویترین هم استفاده شود.

نکته سوم و یکی از مهم‌ترین نکات در طراحی ویترین؛ یونیک بودن و خاص بودن ویترین است. یونیک بودن و خاص بودن به این معنا است که ویترین باید حس و حال مختص به خودش را داشته باشد، این کاراکتر را می‌توان با انتخاب و یا ترکیب و تلفیق سبک‌های مختلف طراحی بدست آورد.

حالا که با طراحی ویترین آشنا شدید برویم سراغ ورودی مغازه، ورودی مغازه باید این حس را به مشتری القا کند که مشتری وارد یک دنیای جدید با حس‌و‌حالی متفاوت شده است.

طراحی ورودی مغازه‌ها باید حتما هماهنگی مناسبی با بقیه المان‌های مغازه داشته باشد و باید از عناصر مشترکی در طراحی استفاده شده باشد. این المان‌ها می‌تواند استفاده از رنگ‌ها، جنس لوازم استفاده شده و… باشند.

مراحل طراحی داخلی مغازه

مراحل طراحی داخلی مغازه شامل 4 بخش اصلی است این بخش‌ها شامل؛ بررسی نیاز مشتری، مشخص‌کردن سبک طراحی و المان‌های استفاده شده در آن، طراحی ویترین و طراحی ورودی است.

بررسی نیاز مشتری: همانطور که گفتیم پیدا کردن و فهمیدن نیاز مشتری از مهم‌ترین رکن‌های طراحی داخلی است و اشتباه کردن در این بخش می‌تواند باعث دور شدن مشتری و ضرر مالی شود.

مشخص کردن سبک حراحی: مشخص کردن سبک طراحی یکی از المان‌های شخصیتی و کاراکترستیک در طراحی داخلی است. استفاده از سبک‌های مختلف و ترکیب و تلفیق این سبک‌ها می‌تواند باعث به وجود آمدن یک شخصیت یونیک برای مغازه شود.

انتخاب سبک طراحی در واقع یک فونداسیون است که مابقی بخش‌های طراحی روی آن سوار می‌شوند پس باید در انتخاب آن دقت کافی به خرج داد.

طراحی ویترین: همانطور که گفته شد ویترین بخش تعاملی بین داخل و خارج مغازه است و باید این بخش؛ از سبک طراحی و المان‌های طراحی پیروی کند تا خدشه‌ای در طراحی داخلی ایجاد نکند.

طراحی ورودی مغازه: وردی مغازه یکی از ارکان مهم در طراحی داخلی است و این بخش باید حس‌و‌حال مغازه را به بهترین شکل به مشتریان منتقل کند.این مورد مخصوصا برای طرمانی که می خواهیم به طراحی داخلی رستوران بپردازیم از اهمیت خاصی برخوردار است.

انواع سبک‌ طراحی داخلی مغازه

سبک طراحی داخلی مغازه یکی از المان‌های حیاتی در طراحی داخلی است. انتخاب سبک مناسب به شما این امکان را می‌دهد که مغازه شما را از دیگر مغازه‌ها متمایز ‌کند انواع این سبک‌های طراحی داخلی را می‌توان به سبک‌های کلاسیک، مدرن، مین استریم، اندرگراوند، مینیمالیسم، روستیک ، شابی شیک و… تقسیم‌بندی کرد. شما می‌توانید برای ساخت کاراکتر خاص مغازه خود سبک‌های مختلف را با هم ترکیب و تلفیق کنید و از ترکیب این سبک‌ها سبک خاص خود را ایجاد نمایید و مغازه خود را از مغازه‌های دیگر متمایز کنید.

اهمیت نورپردازی در طراحی داخلی مغازه

نورپردازی یکی از رکن‌های مهم در طراحی داخلی مغازه است و نقش مهمی در ایجاد فضایی مطلوب و دلخواه برای داخل مغازه دارد.

 نور پردازی بسته به این که در چه نوع مغازه‌ای استفاده می‌شود و همچنین از چه سبک و برای چه منطقه‌ای از شهر استفاده می‌شود تنوع فراوانی دارد.

برای مثال در سبک‌های کلاسیک بیشتر از فضاهای کم‌نور و یا طیف رنگ نارنجی استفاده می‌شود تا حس‌و‌حال این نوع از سبک را منتقل کند.

نقش ویترین در طراحی داخلی مغازه

ویترین یکی از مهمترین بخش‌ها در طراحی مغازه است که می‌تواند در جذب مشتری بسیار موثر باشد. ویترین در واقع پل ارتباطی میان داخل و خارج مغازه است و باید حس‌و‌حال مغازه را به نحوی منتقل کند که مشتری بتواند با مغازه تعامل کافی را داشته باشد.

ویترین‌ها بجز این که پل ارتباطی میان داخل و خارج مغازه هستند تقریبا مانند یک لوگو و یک برند نیم برای مغازه عمل می‌کنند و اعتبار مغازه را به مشتری انتقال می‌دهند.

ویترین به نحوی یک نوع بنر تبلیغاتی و یا اگهی تبلیغاتی برای مغازه است که وظیفه جذب مشتری را برای مغازه را بر عهده دارد و از این بابت طراحی آن اهمیت فراوانی دارد. 

روش چیدمان در طراحی داخلی مغازه باید چگونه باشد؟

چیدمان داخل مغازه معمولا از سبک طراحی و کاراکتر مغازه پیروی می‌کند و بسته به سبکی که طراحی در آن انجام می‌شود می‌تواند متفاوت باشد.

 شیوه چیدمان بخشی از طراحی مغازه است و در جذب و نگهداری مشتری تاثیر فراوانی دارد.

 در چینش بخش‌هایی مانند محل انتظار و همچنین چینش قفسه محصولات باید دقت زیادی به خرج داد و باید به شیوه‌ای چینش محصولات و دکوراسیون را انجام داد که مشتری را ترغیب به خرید کند و یا مشتری را هر چه بیشتر درون مغازه نگه دارد.

شما حتما برای آشنایی هر چه بیشتر با انواع متد‌های طراحی مغازه و این که از چه سبک و چه پالت رنگی استفاده می‌کنید باید حتما با یک طراح داخلی حرفه‌ای مشورت کنید تا بتوانید این رکن‌های مهم از جذب مشتری را به بهترین شیوه ممکن استفاده کرد.

چگونه خدمات طراحی داخلی مغازه را تهیه کرد؟

سایت و کادر مجرب مهران طاهری با انجام باکیفیت‌ترین و مدرن‌ترین طراحی‌های داخلی مغازه برای شما عزیزان شیک‌ترین و مناسب‌ترین طراحی دکوراسیون مغازه را انجام می‌دهند.

شرکت  طراحی داخلی مهران طاهری با رعایت تمامی استانداردها و بهره‌گیری از همکاری طراحان با تجربه و ماهر در این زمینه آماده همکاری با شما عزیزان می‌باشد.

قیمت طراحی داخلی مغازه به عوامل متعددی مانند؛ نوع زمین، مصالح مورد استفاده و .. بستگی دارد.

تیم مهران طاهری «mehrantaheri.com» با داشتن سال‌ها سابقه در طراحی داخلی؛ انواع و اقسام سبک‌های طراحی داخلی را برای شما عزیزان به کار می‌گیرد، برای این منظور از مدرن‌ترین طراحی با استفاده از المان‌ها و سبک‌های مختص به برند و مغازه شما استفاده می‌کنند.